اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار-18

بهره‌مندی 613 هزار خانوار شهری و روستایی گیلان از گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز گیلان از برخورداری 613 هزار و 94 خانوار بهره‌مند از گاز در نقاط شهری و روستایی استان خبر داد.

بهره‌مندی 613 هزار خانوار شهری و روستایی گیلان از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید جلال نور موسوی عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکصدمین سفر هیئت دولت در پارک قدس این شهر با بیان اینکه کارکنان شرکت گاز گیلان همکاری بی‌دریغ خود را در راستای حرکت به طرف اهداف کلان سازمان در خدمتگزاری بیشتر و بهتر داشته‌اند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در سایه حمایت‌های مردم با پیمودن پله‌های ترقی به افتخارات و دستاوردهای سازمانی بیش از گذشته نایل آییم.

وی، رضایت مردمی را بالاترین پاداش برای شرکت گاز استان دانست و افزود: قبل از انقلاب هیچ شهر و روستایی از گیلان بهره‌مند از گاز نبودند و قبل از برنامه پنج‌ساله نخست، سه شهر و دو روستا، در برنامه پنجم و ششم تعداد 21 شهر و 16 روستا، در برنامه هفتم و هشتم 16 شهر و 231 روستا و در دولت نهم و دهم هفت شهر و 682 روستا از نعمت گاز برخوردار شدند.

این مسئول، با بیان اینکه هم‌اکنون 47 شهر و 931 روستای گیلان دارای گاز طبیعی هستند، ابراز کرد: درصد برخورداری گاز طبیعی خانوارهای شهری استان 99.6 درصد و روستایی 59 درصد است.

نور موسوی با اشاره به اینکه گازرسانی به 128 روستای دیگر استان در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: قبل از دولت نهم تعداد  54 هزار و 761 خانوار روستایی استان از گاز بهره‌مند بودند و در دولت نهم و دهم میزان برخورداری خانوارهای روستایی از گاز طبیعی به 118 هزار و 628 خانوار رسیده است.

وی، از بهره‌مندی 47 شهر استان از گاز طبیعی خبر داد و گفت: در دولت نهم به هفت شهر گازرسانی شد و 6 هزار و 123 کیلومتر شبکه‌گذاری صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه قبل از دولت نهم هیچ انشعاب جایگاه سی‌ان‌جی در استان وجود نداشت، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم تعداد 70 جایگاه سوخت طبیعی در سطح استان ایجاد شده است.

وی، افزایش ظرفیت ایستگاه‌ها، افزایش خطوط تغذیه ایستگاه‌ها، شناسایی تنگناها و برطرف کردن آنها را از جمله اقدام‌های شرکت گاز استان ذکر کرد و یادآور شد: هم‌اکنون 12 هزار و 163 کیلومتر طول شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده است.

نور موسوی با اشاره به وضعیت موجود گازرسانی در استان خاطرنشان کرد: تعداد 613 هزار و 94 خانوار شهری و روستایی گیلان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی مصرف روزانه گاز طبیعی در استان را 13 میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: هم‌اکنون سه شهر جیرنده، بره‌سر و دیلمان در حال شبکه‌گذاری گاز هستند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول