اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم:

افزایش کرایه تاکسی در قم اعلام نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون هیچ گونه افزایشی در نرخ کرایه‌های نرخ کرایه تاکسی اعلام نشده است.

افزایش کرایه تاکسی در قم اعلام نشده است

علیرضا اقبالیان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، بیان کرد: با آن دسته از رانندگانی که در جابه جایی مسافر به نرخ کرایه تاکسی اضافه کرده‌اند به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بازرسین سازمان تاکسیرانی به دقت همه امور مربوط به تاکسی‌های شهری را مورد بررسی قرار می‌دهند، تصریح کرد: بازرسین تخلفات انجام شده از سوی تاکسیرانان را به سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گزارش می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به نقش مردم در برخورد با متخلفین ادامه داد: 80 درصد تخلفات از سوی مردم و 20 درصد از سوی ناظرین و بازرسین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در برخورد با متخلفین امسال نسبت به سال‌های پیش تغییر کرده است، تصریح کرد: امسال با نهادینه‌‌سازی فرهنگ صحیح شهروندی، آمار تخلفات رخ داده نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش یافت.

اقبالیان با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه تخلفی از دید ناظران، بازرسان و مردم در سطح شهر پوشیده نیست، بیان کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون نسبت به شکایات انجام شده از سوی مردم و گزارش‌های اعلامی، پنج پرونده مبنی بر ابطال و سه پرونده برای تعلیق پروانه تاکسیرانی برای متخلفین تشکیل شد.

وی اضافه کرد: متخلفینی که پرونده تخلف آنها در سازمان تاکسیرانی شهرداری مطرح کرده و سپس رای ابطال پروانه تاکسیرانی برای آنان صادر شده است به هیچ عنوان بخشیده نمی‌شوند و در صورتی که تاکسی آنان در حین گردش سطح شهر دیده شود تاکسی متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم بیان کرد: تاکسی‌دارانی که مجازات سازمان تاکسیرانی برای آنان تعیین شده است دیگر نمی‌توانند به ناوگان تاکسیرانی بازگردند و باید تاکسی خود را به شخص دیگری واگذار کنند.

وی مهم‌ترین پرونده‌های تخلفاتی که در سازمان تاکسیرانی مطرح می‌شود را امتناع از سوار کردن مسافر و ارائه سرویس‌های دربستی عنوان کرد.

اقبالیان در ارتباط با سایر پرونده‌های تخلفاتی که در سازمان تاکسیرانی شهرداری مطرح می‌شود، گفت: این پرونده‌ها پس از رسیدگی با جریمه نقدی، رای بر اخذ تعهد کتبی و اخطار کتبی و درج در پرونده بسته می‌شود.

وی همچنین تعداد پرونده‌های مطرح شده از ابتدای سال جاری تاکنون در سازمان تاکسیرانی را 450 مورد دانست و گفت: این پرونده‌ها توسط دبیرخانه هیئت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: نماینده شهردار، نماینده شورای اسلامی شهر و نماینده قشر تاکسیرانی اعضای هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی هستند که دبیر این جلسه سازمان تاکسیرانی است.

اظهارات مدیرعامل تاکسیرانی قم در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از رانندگان تاکسی به بهانه‌های مختلف نسبت به افزایش نرخ کرایه‌ها در مسیرهای مختلف اقدام کرده‌اند و نظارت‌های اعمال شده با توجه به تعداد بسیار بالای تاکسی در قم کارایی چندانی ندارد.

مردم نیز که هر روز از عملکرد تاکسیرانی ناراضی هستند عطای شکایت کردن را به لقایش می‌بخشند، چرا که آنگونه که باید و شاید نتیجه این شکایات را مشاهده نمی‌کنند.

جا دارد تاکسیرانی قم علاوه بر تشدید شکایات نسبت به معرفی متخلفان به مردم اقدام کرده تا مردم تاثیر شکایت خود را مشاهده کنند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول