اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

توزیع 60 هزار جلد کتاب بین دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از توزیع 60 هزار جلد کتاب بین دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی خبر داد.

توزیع 60 هزار جلد کتاب بین دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در سال گذشته اظهار داشت: حدود 220 میلیون تومان در این نمایشگاه فروش کتاب صورت گرفته است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی آمادگی توزیع کتاب به آرایشگاه‌ها و مطب‌های پزشکی و هر ارگان دیگری که لازم داشته باشند را در اسرع وقت دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه از راه‌اندازی هشت کتابخانه روستایی در سطح استان طی سال جاری خبر داد.

افشاری با اشاره به راه‌‌اندازی هشت کتابخانه روستایی در سطح استان در سال جاری افزود: از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی برای این تعداد کتابخانه اعتبارات لازم اختصاص یافته که طی شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: در سال 90 نسبت به سال‌ گذشته اقدامات بسیار خوبی در مورد توسعه کتابخانه‌های عمومی صورت گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص 60 میلیارد تومان در سفر چهارم هیئت دولت در راستای توسعه شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: با پیگیری‌های استاندار این میزان اعتبارات به طور کامل اختصاص یافته که از این میزان اعتبارات نیز می‌توان در بحث توسعه و تجهیز کتابخانه‌های روستایی و شهری استفاده کرد.

افشاری بر احیای کتابخانه‌های خانگی سطح استان تأکید کرد و اذعان داشت: ایجاد و راه‌اندازی یک جمعه بازار کتاب می‌تواند در راستای احیای کتابخانه‌های خانگی باشد.

وی یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند در این امر با فرهنگ‌سازی نقش مؤثری را ایفا کنند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول