اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف معرفی هویت شهروندی

کتاب معرفی محلات قدیم مشهد چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از چاپ مجدد کتاب معرفی محلات قدیم مشهد به دنبال استقبال شهروندان و علاقه‌مندان خبر داد.

کتاب معرفی محلات قدیم مشهد چاپ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی‌اکبر عصارنیا گفت: این کتاب که در حوزه شهروندی منتشر می‌شود، با هدف آشنایی شهروندان با محلات قدیم شهرشان به چاپ رسیده است و شامل معرفی 6 محله نوغان، بالا خیابان، پایین خیابان، سراب، سرشور و عیدگاه است.

وی ادامه داد: هم‌چنین یک لغت‌نامه معین مشهدی نیز ضمیمه این کتاب است که انواع لهجه‌های مشهدی را با زبان شوخی و لطیفه معرفی کرده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: این کتاب که در قالب لطیفه، طنز و کاریکاتور تهیه شده و به صورت داستان مطرح شده است نکته مهمی است که در این کتاب باید به آن اشاره کرد استفاده کامل از لهجه مشهدی در معرفی محلات است.

عصارنیا افزود: در سال 89 این کتاب با همکاری موسسه انتشاراتی به نشر و چاپ رسیده است و قرار است به زودی 3 هزار جلد از این کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم آشنایی شهروندان با محلات و لهجه اصیل شهر خود گفت: لهجه‌ها، مشاغل، مفاخر، محلات و مناطق و مکان‌های تاریخی از عواملی هستند که هویت یک شهر را تشکیل می‌دهند، بنابراین مردم هر شهر نیاز دارند که از هویت تاریخی شهر خود آگاه باشند به ‌ویژه که یکی از اهداف و وظایف بزرگ شهرداری مشهد نیز آشنایی مردم با هویت فرهنگی و تاریخی شهرشان است.

عصارنیا از چاپ مجدد 82 هزار نسخه از سری کتاب‌های پودمانی طرح دوباره زندگی خبر داد و اظهار کرد: کتاب تغذیه و سلامت بیش‌ترین تعداد کتب چاپ شده را در تیراژ 12 هزار به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: هم‌چنین کتاب‌های مدیریت اقتصاد خانواده، امداد و کمک‌های اولیه و مدیریت اوقات فراغت در مجموع تعداد 30 هزار جلد از کتب این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

عصارنیا با اشاره به لزوم آموزش مدیریت زمان به بانوان گفت: با توجه به برگزاری کارگاه‌های طرح دوباره زندگی در مناطق و فرهنگسراها و آموزش آنها به خانواده‌های کارمندان شهرداری، تعداد 6 هزار جلد کتاب مدیریت زمان نیز به منظور آموزش در کارگاه‌های دوباره زندگی تجدید چاپ شده است.

وی از الحاق دو کتاب به مجموعه کتاب‌های دوباره زندگی خبر داد و گفت: دو کتاب هویت شهری و شهر، شهروند، مشارکت در تیراژ 3 هزار و 6 هزار نسخه در آینده‌ای نزدیک به کتاب‌های آموزشی پودمانی دوباره زندگی ملحق شده و تعداد کتب این طرح به 12 عنوان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول