اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی:

900 مسجد در خراسان‌شمالی شناسایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: این استان هزار و 170 مسجد دارد که از این تعداد 969 مسجد شناسایی شده است.

900 مسجد در خراسان‌شمالی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا اظهار داشت: این استان هزار و 170 مسجد دارد که از این تعداد 969 مسجد شناسایی شده است که از این تعداد مساجد موجود در استان، 200 مسجد شهری و 970 مورد روستایی است.

وی افزود: برای هر 837 نفر یک مسجد در استان خراسان‌شمالی موجود است.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا تعداد ائمه جماعات مساجد شهری را 120 نفر و مساجد روستایی را 97 نفر ذکر کرد و گفت: 17 نفر از روحانیون مستقر و هجرت در مساجد شهری اقامه نماز دارند.

وی در مورد بررسی جایگاه و نقش هیئت‌های مذهبی در تاریخ شیعی اظهار داشت: این هیئت‌ها بیانگر وسعت و نورانیت تلاش و فعالیت فرزندان معنوی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حفظ شعائر اسلامی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از هزار و 114 هیئت مذهبی در سطح استان شناسایی شده که به صورت پراکنده و غیرمنسجم در سطح گسترده دارای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هستند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول