اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه:

9 کتابخانه عمومی ارومیه مشارکتی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه گفت: هم‌اکنون 9 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در مناطق مختلف ارومیه وجود دارد.

9 کتابخانه عمومی ارومیه مشارکتی هستند

عفت آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سطح شهر ارومیه تعداد قابل توجهی کتابخانه با کتب مناسب در اختیار جوانان قرار گرفته است تا برای تحقیقات علمی، پژوهشی یا سپری‌کردن اوقات فراغت خود از این کتاب‌ها استفاده کنند که کتابداران نیز پاسخگوی آنها هستند.

وی با بیان اینکه کتابداران در انتخاب کتاب مفید نقش مهمی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: در کتابخانه‌های عمومی ارومیه برای اینکه جوانان و نوجوانان در انتخاب کتاب مناسب موفق شوند 35 کتابدار مجرب و تحصیل‌کرده آماده پاسخگویی به مراجعه‌کننده‌ها و ارائه مشاوره هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 70 درصد این کتابدارها در رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی که مرتبط با کتابداری است،‌ تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده سپس برای فعالیت در این اداره‌کل جذب شده‌اند و برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و مشاوره در زمینه مطالعه تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه نه ‌تنها در سطح شهرستان ارومیه بلکه در حومه نیز راه‌اندازی کتابخانه مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: هم‌اکنون چهار باب کتابخانه در مناطق روستایی و دو باب کتابخانه نیز در بخش انزل و قوشچی راه‌اندازی شده است و از طرف دیگر در شهرستان نیز 9 باب کتابخانه عمومی مشارکتی وجود دارد.

مدیر اداره کتابخانه‌های ارومیه اظهار داشت: علاوه بر کتاب امکاناتی مانند اینترنت، نرم‌افزار، منابع تحقیقی و پژوهشی و ... راه‌اندازی شده است تا توسط اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان مورد استفاده قرار گرفته و سطح علمی مراجعان به کتابخانه بیش از پیش افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول