اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بشرویه خبر داد

طرح‌های تشویقی برای خیران کتابخانه‌ساز

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بشرویه با بیان اینکه شهرستان بشرویه نیازمند کتابخانه مجهز است، گفت: اگر خیری 50 درصد ساخت کتابخانه را بر عهده بگیرد کمیته برنامه‌ریزی موظف به تکمیل پروژه و اختصاص اعتبار است.

طرح‌های تشویقی برای خیران کتابخانه‌ساز

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علیرضا‌ زمان‌زاده صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های بشرویه اظهار داشت: امروزه با پیشرفت‌های روزافزون و تکنولوژی و فراگیر شدن آن در تمام جنبه‌های زندگی، افزایش اطلاعات همسو با این پیشرفت‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: کتابخانه به عنوان زیرساخت تمام امور به ویژه فعالیت‌های فرهنگی در افزایش اطلاعات و معلومات موثر بوده و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه با این ضرورت احساس می‌شود.

زمان‌زاده افزود: ما با عملکرد، رفتار و گفتارمان می‌توانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج دهیم و با نهادینه‌سازی آن، این فرهنگ را به فرزندانمان نیز انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه مجهز نیاز به مشارکت و کمک خیران دارد، تصریح کرد: اگر خیری 50 درصد ساخت کتابخانه را بر عهده بگیرد و طرح زمین و چارچوب آن مشخص باشد کمیته برنامه‌ریزی موظف به تکمیل پروژه و اختصاص اعتبار خواهد بود. 

رئیس امور کتابخانه‌های شهرستان بشرویه نیز اهمیت گسترش و ارتقای فرهنگ کتابخوانی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اهمیتی که باید به بحث کتابخوانی داده شود و در شأن و جایگاه آن باشد، نیست که این امر می‌طلبد تا مسئولان مربوطه بیشتر به این مهم توجه داشته باشند.

محمود کاظم‌زاده ادامه داد: در کتابخانه نقدینگی بسیار پایین بوده و برگزاری جلسات هم از نظر نیروی انسانی و هم منابع مالی فشار مضاعفی به مجموعه کتابخانه‌ها وارد کرده است.

وی از جذب منابع غیر‌دولتی و کمک خیران در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مردم شهرستان بشرویه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و استقبال از برنامه‌های جانبی کتابخانه پیشتاز بوده‌اند و 10 درصد از عضویت در کتابخانه‌ها را دارا هستند ساخت و گسترش این فضاهای فرهنگی در افزایش اقبال عمومی و در نهایت فرهنگ مردم موثر خواهد بود.

کاظم‌زاده اذعان کرد: در حالی که بخش ارسک بیش از 600 عضو فعال کتابخانه دارد نسبت به جمعیت و بخش بودن وضعیت مطلوبی داشته اما کتابخانه فعلی ارسک جوابگوی نیاز مراجعان نبوده و باید فضایی در شأن جمعیت استقبال‌کننده در نظر گرفته شود.

وی از واگذاری زمینی برای احداث کتابخانه ارسک توسط یک خیر با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال خبر داد و افزود: با پیگیری واگذاری زمین در نقطه مناسب شهر، عملیات احداث این کتابخانه به‌زودی آغاز خواهد شد.

کاظم‌زاده عنوان کرد: استانداری نیز موظف به ساخت کتابخانه در روستاهای بالاتر از یک‌هزار و 500 نفر بوده که یکی از آن در روستای رقه احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول