اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

حمایت از پژوهش‌های قرآنی در دستور کار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حمایت از پژوهش‌های قرآنی در دستور کار قرار گیرد.

حمایت از پژوهش‌های قرآنی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین آیتی عصر امروز چهارشنبه در نشست کارشناسان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توجه به بهداشت روح و روان را ضروری دانست و اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سند تحول نظام کشور رونمایی شد و این سند تکلیف بهداشت و سلامت کشور را برای 15 سال آینده مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست نخست سند نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران ارتقای سلامت معنوی است، خاطرنشان کرد: دنیای غرب به تازگی مطالعه در زمینه سلامت روح و روان را آغاز کرده و به وقایعی دست یافته که از قرآن و سنت قابل دریافت است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده وظایف وزارت بهداشت و درمان در زمینه قرآنی را وظایف پژوهشی در خصوص ارتباط قرآن با سلامت دانست و گفت: بخشی از بودجه نیم درصدی قرآنی محقق شده و  این بودجه به تدریج در اختیار قرار می‌گیرد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی جامع و اهتمام به برگزاری کنگره‌های قرآن‌پژوهی تأکید کرد و ابراز داشت: سال گذشته 50 کنگره قرآن‌پژوهی و طب برگزار شد که بر این اساس نیز مقالات مفیدی دریافت شده که در نهایت به برپایی کنگره قرآن‌پژوهی و طب در قم انجامید.

آیتی در پایان سخنان خود با بیان اینکه حمایت از پژوهش‌های قرآنی در دستور کار قرار گیرد، افزود: دبیرخانه دائم کنگره قرآن پژوهی و طب در قم تشکیل شده و این کنگره امسال به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول