اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در مراسم تجلیل از هنرمندان ایثارگر صنایع دستی استان مرکزی مطرح شد

تاکید صالحی‌مرام بر استفاده مردم از تولیدات داخلی صنایع دستی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استفاده از تولیدات داخلی صنایع دستی و حمایت از کار و سرمایه ارزشمند ایرانی نقش بسیار مؤثری دارند.

تاکید صالحی‌مرام بر استفاده مردم از تولیدات داخلی صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسن صالحی‌مرام در مراسم تجلیل از هنرمندان ایثارگر صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: ابزار هنر بهترین وسیله برای ثبت آثار و انتقال ارزش‌ها است که باید از آن نهایت بهره را گرفت.

وی تصریح کرد: میراث معنوی بسیار ارزشمندی در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که این میراث باید در قالب هنر ثبت و به آیندگان انتقال یابد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور سوم خرداد را حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: حماسه سوم خرداد فصلی کم‌نظیر از خدامحوری، بصیرت و ولایت‌مداری ملت ایران است که باید به خوبی به آیندگان بازگو شود.

صالحی‌مرام با تاکید بر اینکه هنرمندان باید ارزش‌های دفاع مقدس را به خوبی شناخته و برای معرفی آنها در قالب هنر بکوشند خاطر نشان کرد: ارزش‌های دفاع مقدس گنجینه‌ای گرانبها برای ادامه راه امام راحل و شهیدان است و ضروری است هنرمندان این ارزش‌ها را در روح صناعات خود جاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق این پیام به ویژه در بخش صنایع دستی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به توانمندی بسیار بالای کشور در بحث صنایع دستی ابراز داشت: ایران یکی از کشورهای مطرح و صاحب نام در حوزه صنایع دستی است که می‌طلبد هنرمندان این حوزه با باروری ظرفیت‌ها، تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار گیرند.

صالحی‌مرام گفت: نهادهای آموزشی و تربیتی و رسانه‌های جمعی در تعمیق فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی صنایع دستی و حمایت از کار و سرمایه ارزشمند ایرانی نقش بسیار مؤثری دارند و کوتاهی در این زمینه گناهی بزرگ محسوب می‌شود.

وی از برگزاری همایش کشوری معرفی و فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات صنایع دستی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز با اشاره به فعالیت 6 هزار و 50 هنرمند شناسنامه‌دار صنایع دستی در استان گفت: از 285 رشته صنایع دستی فعال در کشور هم‌اکنون 106 رشته و زیر رشته در قالب 78 کارگاه در استان مرکزی فعالیت دارند.

قاسم کاظمی افزود: یک هزار و 100هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در حال حاضر از خدمات بیمه صنعتگران بهره‌مند هستند.

در این مراسم 10 صنعتگر صنایع دستی که نشان ایثارگری دارند مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول