اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرانه مطالعه مفید کتاب در اسدآباد کمتر از 3 درصد است

ساخت کتابخانه استاندارد اسدآباد در آینده‌ای نزدیک

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار اسدآباد از ساخت کتابخانه استاندارد در این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی ساخت این پروژه به زودی آغاز می‌شود.

ساخت کتابخانه استاندارد اسدآباد در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمزه عبدکوند صبح امروز در کارگروه نهضت مطالعه مفید این شهرستان با بیان اینکه سرانه مطالعه مفید کتاب در سطح شهرستان اسدآباد کمتر از سه درصد است و این میزان مطالعه وضعیت مطلوبی نیست، اظهار داشت: تا پایان سند چشم‌انداز 20 ساله باید این میزان مطالعه به 35 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل کارگروه نهضت مطالعه مفید در شهرستان‌ها زمینه‌سازی و ارتقای وضعیت مطالعه در جامعه است، گفت: باید با ایجاد انگیزه و جذابیت در کتاب‌ها موجب نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه شویم.

معاون فرماندار اسدآباد در ادامه، کتاب را یکی از باارزش‌ترین ابزار برای ایجاد فرهنگ سالم در جامعه دانست و افزود: مطالعه کتاب بهترین الگوی تربیتی است که باید در خانواده‌ها و مدارس ترویج و اشاعه شود.

وی عرضه کتاب در سوپرمارکت‌ها، وسایل نقلیه و اماکن عمومی را موجب اشاعه فرهنگ کتابخوانی خواند و تصریح کرد: باید با مشاوره دادن به اقشار مختلف جامعه برای انتخاب کتاب گامی مثبت در ترویج مطالعه مفید برداریم.

معاون فرماندار اسدآباد با بیان اینکه در سند چشم‌انداز 20 ساله افزایش فضای کتابخانه‌ها به ازای هر 100 نفر هشت متر است، یادآور شد: هم‌اکنون سرانه فضای کتابخانه در سطح شهرستان اسدآباد شش سانتی‌متر است که این میزان جوابگوی جمعیت شهرستان نیست.

وی از ساخت کتابخانه استاندارد در شهرستان اسدآباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی ساخت این پروژه به زودی آغاز می‌شود.

وی از مسئولان خواست در ادارات با ایجاد کتابخانه و به روز بودن و تنوع در کتاب‌ها موجب ترویج این فرهنگ در سطح ادارات خود شوند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول