اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

فضاهای کتابخانه‌ای به امکانات الکترونیکی جدید مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تمام کتابخانه‌های استان اردبیل به امکانات و تجهیزات جدید الکترونیکی مجهز شده تا کتاب‌خوانان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

فضاهای کتابخانه‌ای به امکانات الکترونیکی جدید مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال اظهار داشت: در گام اول سعی کردیم کتابخانه‌های عمومی استان را به تجهیزات و امکانات اینترنتی متصل کنیم به طوری که در حال حاضر بیش از 80 درصد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

وی به توسعه چشمگیر فضاهای مجازی، الکترونیکی و اینترنتی کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به نرم‌افزار نمایه مقالات و نشریات مجهز شده تا جایی که با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز می‌توان به بهره‌گیری از فضاهای جدید در کتابخانه‌ها امیدوار بود.

فرهمندامین در ادامه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم متناسب با رشد فناوری‌های الکترونیکی در مسیر به روز کردن خدمات کتابخانه‌ای برنامه‌ریزی‌ها را به نحوی انجام دهیم تا اعضای کتابخانه‌های عمومی و استفاده‌کنندگان از این فضا بتوانند به شکل مطلوب از آن بهره‌برداری کنند.

این مسئول یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار این مجموعه را تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در اماکن عمومی به ویژه دایرکردن قفسه‌های کتاب در اتوبوس‌های شهری، پارک‌ها و فضاهای پرجمعیت اعلام کرد و ادامه داد: سعی می‌شود در فاز اول اجرای این طرح 10 ایستگاه در فضای پرتردد و پرجمعیت شهری راه‌اندازی شود تا در یک حرکت مثبت بتوانیم فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را توسعه و ترویج دهیم.

وی خاطر نشان کرد: با این حرکت‌ها و اقدامات است که می‌توان تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها را که بیش از 120 درصد رشد نشان می‌دهد همچنان توسعه داده و به گسترش آن کمک کرد.

به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: حضور بیش از 1.5 میلیون مراجعه‌کننده در کتابخانه‌های عمومی استان یک ظرفیت مطلوب است که با راه‌اندازی کتابخانه شبانه‌روزی در مرکز استان و تکمیل فضاهای نیمه‌تمام می‌توان این قابلیت و ظرفیت را افزایش داد.

فرهمندامین در ادامه از راه‌اندازی بخش دفاع مقدس کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و بیان کرد: کتابخانه عمومی مرکز استان اردبیل مجهز به امکانات و تجهیزات متنوع است که در تلاش هستیم بخش‌های مختلف این کتابخانه را نیز راه‌اندازی کنیم.

در این جلسه رئیس کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز با اشاره به راه‌اندازی بخش روشندلان در کتابخانه‌های عمومی، هدف از این اقدام را استفاده افراد نابینا از کتاب‌های با خط بریل و نسخه‌های ارزشمند آن اعلام کرد.

علیرضا خدابخش گفت: برای فصل تابستان نیز برنامه‌های خوبی در جذب و جلب جوانان و نوجوانان برای بهره‌مندی از فضاهای کتابخانه‌ای در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود از این فضا نیز به شایستگی استفاده شود.

وی همچنین از راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار برای خدمت‌رسانی به ساکنان مناطق روستایی خبر داد و افزود: در این زمینه تلاش‌ها و اقدامات فراگیری در استان شروع شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول