اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه خبر داد

راه‌اندازی بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه از راه‌اندازی بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی طی سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی ارومیه

عفت آقازاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون در کتابخانه علامه طباطبایی این شهرستان 85 عنوان نسخه خطی و 82 عنوان نسخه سنگی و سربی وجود دارد که برای تکمیل این مجموعه در سال جاری تلاش خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در طول سال جاری اجرا خواهد شد و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود راه‌اندازی بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی ارومیه است، به طوری که هم‌اکنون ایجاد محل مناسب برای نگهداری این آثار فرهنگی در دست اقدام است و به‌زودی این نسخ به محل جدید منتقل خواهند شد.

وی همکاری اقشار مختلف مردم برای تکمیل این بخش را خواستار  شد و گفت: برای اینکه تا حد امکان همه آثار موجود در این زمینه از سطح شهر جمع‌آوری شود، در زمان مناسبی فراخوان عمومی انجام می‌گیرد تا نسبت به تحویل نسخ در اختیار خود مبادرت کرده به این ترتیب در نگهداری این میراث تاریخی و گرانبها به مسئولان یاری برسانند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی ارومیه یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیگر کتابخانه‌های عمومی ارومیه را بخش روشندلان عنوان کرد و گفت: خواهران و برادران روشندل هم عضوی از این جامعه هستند که باید برای رشد و تعالی آنها به طور مناسب برنامه‌ریزی شود، از این رو در ارومیه 100 نسخه کتاب بریل و یک هزار و 150 حلقه کتاب گویا وجود دارد که برای افزایش این کتب تلاش خواهد شد.

آقازاده به راه‌اندازی سالن ویژه کودکان در تعدادی از کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عادت مطالعه‌کردن باید از سن‌های پایین آغاز شود بخش ویژه کودکان با 11 هزار و 908 نسخه کتاب متناسب با گروه سنی کودک تهیه شده است و همچنین تا حد زیادی وسایل کمک آموزشی لوازم فکری نیز در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه اظهار داشت: برای اینکه کودکان از سن پایین به مطالعه کردن جذب شوند محیط جذابی برای آنها در محیط کتابخانه‌ها طراحی شده است تا همراه والدین خود مراجعه کرده و از امکانات موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول