اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه خبر داد

عضویت 24 هزار نفر در کتابخانه‌های ارومیه

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه گفت: هم‌اکنون 24 هزار و 388 نفر در کتابخانه‌های نهادی ارومیه عضو هستند.

عضویت 24 هزار نفر در کتابخانه‌های ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عفت آقازاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه گفت: در حال حاضر افراد زیادی برای استفاده از خدمات فرهنگی موجود به عضویت کتابخانه‌های عمومی ارومیه درآمده‌اند به طوری که از این تعداد عضو 12 هزار و 615 نفر مرد و 11 هزار و 773 نفر نیز خانم است.

 وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی به صورت نهادی و مشارکتی است، گفت: تعدادی از کتابخانه‌های ارومیه به صورت نهادی مدیریت می‌شوند به عبارت دیگر زیرمجموعه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هستند و تعدادی هم به صورت مشارکتی اداره می‌شوند، یعنی مجموعه کتابخانه متعلق به سازمان دیگر است ولی اداره‌کل کتابخانه‌ها در تجهیز و تکمیل آنها یاری می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع 22 کتابخانه در ارومیه راه‌اندازی شده است که از این تعداد 12 کتابخانه نهادی است که یک کتابخانه مرکزی، شش باب کتابخانه شهری و پنج باب کتابخانه روستایی را شامل می‌شود که با امکانات و تجهیزات نوین روز برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه امکان استفاده از محصولات فرهنگی تا حد توان برای همه مقاطع سنی پیر، جوان، نوجوان، کودک و ... فراهم شده است، گفت: از مجموع کل کتابخانه‌های عمومی ارومیه تعداد 9 کتابخانه مشارکتی وجود دارد که با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان محصولات فرهنگی خود را به مردم عرضه می‌کنند.

آقازاده اضافه کرد: در آینده نزدیک یک باب کتابخانه عمومی نهادی واقع در شهرک ایثار و دو باب کتابخانه مشارکتی زیرمجموعه حوزه علمیه الزهرا(س) و کانون بسیج شهدای استان به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین یک باب کتابخانه روستایی در روستای کشتیبان در دست احداث است.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه اظهار داشت: در کتابخانه‌های نهادی ارومیه در مجموع 247 هزار و 751 جلد کتاب وجود دارد به طوری که این کتاب‌ها زمینه‌های مختلف کتب عمومی، تخصصی، مرجع، دفاع مقدس، نوسوادان، کودکان، نوجوانان و ... را شامل می‌شود و از طرف دیگر طرح ملی کتاب من با هدف به‌ روزکردن کتاب‌ها و تأمین نیازهای مردم همچنان  اجرا می‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول