اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

ملایر نیازمند احداث کتابخانه دیجیتالی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به اینکه تنها سه درصد جمعیت ملایر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: ملایر نیازمند احداث کتابخانه دیجیتالی است.

ملایر نیازمند احداث کتابخانه دیجیتالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، فاضل عبادی صبح امروز در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به اینکه ملایر بعد از همدان به عنوان دومین و بزرگ‌ترین شهرستان استان به شمار می‌رود نیازمند یک کتابخانه دیجیتالی است که این امر به زودی تحقق پیدا می‌کند و پیگیری آن در دستور کار است.

وی از کسب رتبه نخست ملایر در مسابقات کتابخوانی استان خبر داد و افزود: همزمان با ارتحال امام خمینی(ره) مسابقه بزرگ کتابخوانی نیز در سطح استان برگزار می‌شود که منابع این مسابقه دو کتاب "وصیت‌نامه امام(ره)" و "زندگی به سبک روح‌الله" است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از رشد 160 درصدی واریز نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: سال 90 شهرداری ملایر 420 میلیون ریال به حساب کتابخانه‌های عمومی این شهرستان واریز کرد.

وی به وجود مشکلات کتابخانه ولایت ملایر اشاره کرد و گفت: مشکلات این کتابخانه باید رفع شود چرا که در حال حاضر این کتابخانه از نظر امنیتی وضعیت مناسبی ندارد و دستگاه‌های مرتبط باید نسبت به رفع مسائل و مشکلات آن اقدامات جدی و لازم را هر چه سریع‌تر به کار بگیرند.

عبادی از رشد سه درصدی امانت کتاب و رشد 10 درصدی تعداد صندلی‌ها در کتابخانه‌های ملایر خبر داد و افزود: رشد بالای اینترنت و سایر تجهیزات کتابخانه‌های ملایر جای امیدواری دارد اما با این وجود تنها سه درصد از جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی بر تشکیل کمیته آموزش و پرورش و مشارکت با دانشگاهیان در ملایر تأکید کرد و گفت: در این راستا نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی در افزایش نهضت مطالعه و علاقه و عضویت مردم در کتابخانه‌ها مؤثر است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز از وجود 16 کتابخانه عمومی در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: از این نظر در استان بیشترین کتابخانه‌های عمومی از آن شهرستان ملایر است.

محمود مصباح از وجود 124 هزار و 859 جلد کتاب در کتابخانه‌های ملایر خبر داد.

وی تعداد مراجعین به کتابخانه‌های عمومی ملایر را در سال گذشته 371 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: 578 هزار جلد کتاب نیز به صورت امانت در اختیار اعضا قرار گرفته است.

بخشدار مرکزی ملایر نیز گفت: نهضت مطالعه مفید باید در جامعه نهادینه شود و این نیازمند عزم ملی است که در این خصوص نیازمند راهکارهای مناسب و سازنده هستیم.

ابراهیم نوروزی افزود: برای افزایش سطح فضای عمومی باید از مکان‌های عمومی مثل مساجد و پایگاه‌ها استفاده کرد.

وی بر زیباسازی کتابخانه‌های عمومی، مطلع کردن روستاییان از برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری منظم جلسات کمیته تأکید کرد و گفت: برای عمومی شدن کتابخانه خوابگاه‌های دانشجویی باید همه جوانب کار را در نظر گرفت.

بخشدار مرکزی ملایر در پایان به تهاجم فرهنگی دشمن در قالب هجمه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز باید خانواده‌ها بیشتر به مطالعه اهمیت بدهند و فرزندان خود را نیز با آن آشنا کنند تا مطالعه به صورت فرهنگی عمومی تبدیل شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول