اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت ارشاد اسلامی گچساران

نمایشگاه کتاب آثار امام(ره) در گچساران گشایش یافت

خبرگزاری فارس: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران نمایشگاه کتاب آثار امام(ره) با حضور جمعی از مسئولان در این شهرستان گشایش یافت.

نمایشگاه کتاب آثار امام(ره) در گچساران گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران به مناسبت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه و فروشگاه کتاب ظهر امروز و با حضور فرماندار، امام جمعه، رئیس جمعیت هلال احمر و دیگر مسئولان گچساران گشایش یافت.

* برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به درستی کار نشده است

فرماندار گچساران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: ایجاد و برپایی نمایشگاه کتاب گام مثبت و مؤثری در راستای افزایش سطح مطالعه در میان اقشار مختلف مردم جامعه است.

سید اکبر علیزاده بیان داشت: در گچساران کتابخانه‌های مجهز با امکانات مطلوب و عنوان‌های مختلف وجود دارد که باید بیشتر و بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در میان نسل جوان به درستی کار نشده است و ادارات فرهنگی و نهادهای مرتبط باید بیشتر تلاش کنند.

علیزاده تصریح کرد: در گچساران استقبال از کتابخانه‌ها در حد خوبی است اما این کافی نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه لازم است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را مؤثر عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه‌ها باید هدفمند باشد و به تنهایی کافی نیست.

علیزاده انجام اقدامات ترویجی و تشویقی برای نوجوانان و جوانان برای مراجعه و استقبال از نمایشگاه‌های کتاب را در راستای افزایش کمی و کیفی کتابخوان‌ها امری لازم دانست.

* برپایی نمایشگاه کتاب گچساران با 10 هزار جلد کتاب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران نیز در این مراسم ابراز داشت: مطالعه کتاب سبب ایجاد آرامش روحی انسان می‌شود و نقش مؤثری در تقویت افکار و اندیشه‌های افراد دارد.

سید زمان علیپور عنوان داشت: این نمایشگاه با 10 هزار جلد و 5 هزار عنوان آماده استقبال از علاقمندان و همشهریان است.

وی با اشاره به عنوان‌های موجود در این نمایشگاه افزود: محوریت عنوان‌های کتاب‌ها در این نمایشگاه در زمینه آثار امام راحل است.

علیپور کتاب‌های علمی، داستانی، قرآنی، کودک، رمان و تاریخی را از دیگر عنوان‌‌های کتاب‌های موجود در این نمایشگاه عنوان کرد.

وی ارائه محصولات فرهنگی و نرم‌افزارها و محصولات رایانه‌ای را از دیگر امکانات و خدمات این نمایشگاه‌ها عنوان کرد.

علیپور با اشاره به تخفیف نمایشگاه‌های کتاب در گچساران تصریح کرد: برای خرید کتاب و محصولات قرآنی در این نمایشگاه‌ تخفیف 20 درصدی لحاظ می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری عموم مردم در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان، افزود: ارتقای بصیرت عمومی و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی از راه‌های مقابله با دسیسه‌های فرهنگی دشمنان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در طول ایام سال، تجهیز کتابخانه‌های ادارات، تجهیز کتابخانه‌های مساجد و همچنین توزیع رایگان کتاب بین مردم را از جمله برنامه‌های انجام گرفته توسط این اداره در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در گچساران عنوان کرد.

به گزارش فارس، نمایشگاه‌ کتاب آثار امام راحل در کوچه داروخانه شبانه‌روزی گچساران جنب درب خروجی پاساژ حافظ به مدت 20 روز در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول