اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

اثربخشی کتابخانه‌ها با توسعه فعالیت‌های فرهنگی میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: افزایش اثربخشی خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌ها در پرتوی ارتقای برنامه‌های فرهنگی است.

اثربخشی کتابخانه‌ها با توسعه فعالیت‌های فرهنگی میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، ابراهیم شمشیری در جمع کتابداران قزوینی در سالن اجتماعات کتابخانه یادگار امام افزود: امروز کتابخانه‌ها به عنوان مجتمع‌های فرهنگی باید فعالیت‌های خود را همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی توسعه بخشیده و از طریق فعالیت‌های متنوع فرهنگی مردم را هرچه بیشتر با اهمیت مطالعه و کتابخوانی آشنا کنند.

وی ادامه داد: جذب حداکثری تمام آحاد جامعه به مطالعه مفید مهم‌ترین رویکرد ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که دستیابی به این مهم در گرو بسیجی همگانی و تعامل مثبت و سازنده با سایر نهادها و سازمان‌ها است.

شمشیری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی انجام شده در کتابخانه‌های عمومی طی سال‌های اخیر اضافه کرد: برگزاری گسترده مسابقات کتابخوانی، خلاصه‌نویسی، برگزاری نشست‌های ادبی و برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی تنها بخشی از برنامه‌های فرهنگی نهاد در راستای جذب مخاطبان بوده‌ است.

این مسئول تأکید کرد: به طور قطع کتابداران نقشی پررنگ در اجرای موفقیت‌آمیز فعالیت‌های مذکور دارند که می‌توانند با افزایش هرچه بیشتر سطح علمی و تخصصی خود گام‌های مؤثری در این زمینه بردارند.

مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: لازم است کتابداران با معرفی منابع برتر به مراجعان و برنامه‌ریزی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخانه موجب گسترش نهضت مطالعه مفید در سطح جامعه شوند.

شمشیری ضمن تأکید بر لزوم رعایت دقیق قوانین و مقررات مربوطه توسط کتابخانه‌ها افزود: دستورالعمل‌هایی که به کتابخانه‌ها ارایه می‌شود در راستای افزایش کیفی خدمات‌رسانی به مراجعان است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و انسجام کتابداران، کارشناسان و مسئولان در انجام خدمات موجب جلب رضایت حداکثری مردم می‌شود که این مهم در کتابخانه‌های کشور از جمله قزوین در سطح قابل قبولی است.

شمشیری با اشاره به برنامه مدون بازدیدها از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اضافه کرد: هدف از این اقدام بررسی میزان اثربخشی برنامه‌های ارایه شده توسط نهاد به کتابخانه‌های عمومی و بررسی مسایل و مشکلات کتابخانه‌ها در مناطق مختلف است.

این مسئول یادآور شد: آشنایی با تمامی کتابداران از نزدیک و شنیدن نقطه نظرات، مشکلات و پیشنهادهای آنها و تلاش برای رفع نقاط ضعف و پررنگ کردن نقاط قوت از مهم‌ترین دستاوردهای این بازدیدها بوده است.

شمشیری، راه‌اندازی بخش مرجع در تمامی کتابخانه‌ها، توسعه بخش کودک، غنی‌سازی کتب دفاع مقدس، تجهیز و به روزرسانی نرم‌افزارها و بهسازی فضای فیزیکی را از جمله فعالیت‌های در دست انجام کتابخانه‌های عمومی کشور ذکر کرد.

مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان یادآور شد: مطالعه و نقش مهم کتاب در ارتقای سطح زندگی افراد همواره از موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه به توصیه‌های ایشان جامعه عمل بپوشانیم.

مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه تعدادی از کارشناسان مربوطه طی سه روز از تمامی کتابخانه‌های استان قزوین بازدید کردند.

در این بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گزارشی از عملکرد کتابخانه‌ها ارایه کرد.

جلسه نشست مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های قزوین در سالن اجتماعات کتابخانه یادگار امام برگزار شد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول