اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کردستان اعلام کرد

آغاز طرح معرفت قرآنی در زندان‌های کردستان

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان از آغاز طرح معرفت قرآنی در زندان‌های استان خبر داد و آن را زمینه‌ساز جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان عنوان کرد.

آغاز طرح معرفت قرآنی در زندان‌های کردستان

حسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح معرفت قرآنی در زندان‌های سنندج و کامیاران آغاز شده و تا آخر امسال در زندان قروه نیز آغاز خواهد شد.

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان، در این طرح کلاس‌هایی در قالب تفسیر، حفظ و روخوانی قرآن کریم برگزار و زندانیان به سمت قرآن و دستورات انسان‌ساز آن هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ارفاق‌های قانونی، آزادی مشروط، اشتغال به کار، مرخصی و عفو از جمله مزایایی است که مشمول زندانیان شرکت‌کننده در این کلاس‌ها و بهره‌مند از آموزش‌های آن، می‌شود.

بابایی یادآور شد: در اجرای این طرح تاکنون یک‌هزار نفر از زندانیان سنندج و اردوگاه کامیاران زیرپوشش قرار گرفته و به تدریج این آمار با اجرای طرح در سایر زندان‌های استان، افزایش خواهد یافت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان بازخورد اجرای این طرح را مثبت و قابل قبول ارزیابی و خاطرنشان کرد: بر حسب آمارهای زندان مرکزی سنندج، آمار برگشت زندانیان قرآنی به زندان به صفر رسیده است.

وی همچنین از اجرای طرح معرفت‌شناسی در زندان‌های استان کردستان اشاره و تصریح کرد: در اجرای این طرح، زندانیان از پندهای مثنوی معنوی بهره‌مند خواهند شد و این نیز زمینه‌ای برای کاهش آمار زندانیان و جامعه‌ای عاری از جرم است.

وی در پایان رویکرد معاونت پیشگیری از وقوع جرم و دادگستری کردستان را ممانعت از ورود به زندان و حبس‌زدایی عنوان کرد و افزود: به یقین اجرای این طرح‌ها و همچنین برنامه‌های اجتماعی خارج از زندان در استان این رویکرد را تحقق می‌بخشد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول