اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

منفذهای فساد در پرداخت مالیات باید سد شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: روزنه‌ها و منفذ‌های فساد در پرداخت مالیات باید کم شده تا منابع درآمدی استان اردبیل افزایش یابد.

منفذهای فساد در پرداخت مالیات باید سد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید حسین صابری در جلسه کارگروه تخصصی درآمد و تجهیز منابع انسانی استان اردبیل اظهار داشت: میزان وصولی درآمدهای عمومی استان اردبیل 23 درصد افزایش یافته است که این افزایش در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نمایان است.

وی افزود: درآمدهای مالیاتی استان به مبلغ 159 میلیارد ریال می‌باشد که حدود 79 درصد منابع درآمدی استان را شامل می‌‌شود. 

استاندار اردبیل به همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی در وصول مالیات اشاره کرد و گفت: امور مالیاتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند مودیانی که در پرداخت مالیات کوتاهی کرده‌اند را شناسایی و از فرارهای مالیاتی جلوگیری کند.

صابری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای اداره نظام کشور باید به گونه‌ای عمل کنیم که با استفاده از ظرفیت مالی خود مردم از وابستگی به نفت و سایر منابع نجات یافته و به استقلال واقعی برسیم.

وی تصریح کرد: با شناسایی درآمدهای پنهان و وصول عوارض به موقع و رعایت حق و عدالت و منطق گام‌های اساسی برای افزایش درآمدهای عمومی استان برداشته می‌شود.

استاندار اردبیل یکی از مشکلات اصلی استان را تبدیل درآمدهای استانی به درآمدهای ملی دانست و افزود: با ایجاد تعادل بین منابع و مصارف و بررسی اصولی و قانونی می‌توان بخش عمده‌ای از خواسته‌ها را محقق کرد.

صابری بیان داشت: هر قدر راه‌های فساد در پرداخت مالیات گرفته شود به همان اندازه بر درآمدهای استانی که جزو بیت‌المال و حقوق مردم است افزوده می‌شود.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست؛ در اسرع وقت نسبت به تعیین و انتخاب دو نفر صاحبنظر که در زمینه مسایل اقتصادی و مالی عمومی تخصص و توانایی لازم را دارند برای فعالیت در پیشرفت و آبادانی و رشد و توسعه همه‌جانبه استان اقدام کرده و نتیجه بررسی‌های مالی خود را به دبیرخانه کارگروه استان به منظور بهره‌برداری در زمینه‌های گوناگون گزارش کنند.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول