اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آبادان:

فاضلاب شهری آبادان به رودخانه بهمنشیر می‌ریزد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: در حال حاضر فاضلاب شهری آبادان به رودخانه بهمنشیر ریخته می‌شود و آبگیری ما نیز از همین رودخانه است.

فاضلاب شهری آبادان به رودخانه بهمنشیر می‌ریزد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیداحمد موسوی آزاد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی که به‌مناسبت هفته محیط زیست در سالن نمایشگاه‌های شرکت نفت و با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف شهری، خصوصاً در حوزه محیط زیست پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.

وی افزود: آبادان از لحاظ تنوع زیستی، در جایگاه خوبی قرار گرفته که در کمتر منطقه‌ این رشد قابل ملاحظه دیده می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست آبادان اضافه کرد: این منطقه دارای زیستگاه‌های طبیعی همچون دریایی و پوشش‌های گیاهی متنوع و تالاب‌های زیبا همچون، تالاب مشترک شادگان ـ آبادان با وسعت 4 هزار هکتار و بیش از 200 گونه جانوری است.

* جوامع غربی از پسماندها با عنوان طلای کثیف نام می‌برند

وی با اشاره به اهمیت پسماندهای دور ریز، تصریح کرد: در سایر کشورها از پسماندهای دور ریز به‌عنوان یک سوخت استفاده می‌کنند و از آن با عنوان طلای کثیف نام می‌برند اما متأسفانه در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

موسوی آزاد ادامه داد: در حال حاضر فاضلاب شهری آبادان به رودخانه بهمنشیر ریخته می‌شود و آبگیری ما نیز از همین رودخانه است که امید است به این مسئله رسیدگی بیشتری شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در این منطقه ایجاد شود و با بهره‌برداری از پروژه آب سیستم مدار بسته پالایشگاه، روند ورود پساب به رودخانه‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول