اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی خراسان‌شمالی:

30 هزار نفر در خراسان‌شمالی بیمه درمانی نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی خراسان‌شمالی اعلام کرد: طبق بررسی‌های انجام شده حدود 30 هزار نفر در این استان فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند.

30 هزار نفر در خراسان‌شمالی بیمه درمانی نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی آرمیده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این افراد زیرپوشش هیچ یک از بیمه‌های خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و یا ایرانیان نیستند.

وی با بیان اینکه این افراد عمدتاً در مناطق حاشیه شهر سکونت داشته و از اقشار ضعیف به شمار می‌روند، گفت: خدمات درمانی خراسان‌شمالی این آمادگی را داشته تا با حداقل پرداخت‌ها از سوی این افراد آنان را زیرپوشش بیمه ایرانیان که از سیاست‌های دولت بوده، قرار دهد.

آرمیده علت اصلی قرارنگرفتن این افراد زیرپوشش بیمه را نداشتن 15 درصد حق بیمه شونده عنوان کرد و افزود: البته در صورت مشخص‌شدن عدم بضاعت این افراد بیمه خدمات درمانی استان آنان را به نهاد کمیته امداد معرفی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به ماهیت اصلی پزشک خانواده و توجه نظام به گسترش بیمه‌ها برای زیرپوشش قرارگرفتن افراد جامعه در قالب نظام سلامت و بر اساس تاکید اصل 29 قانون اساسی اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر به خاطر توجه دولت به شاخص‌های سلامت، رشد یافته است.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در راستای همگانی‌کردن بیمه در آحاد مختلف جامعه، ‌بیمه ایرانیان نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کرده است، گفت: این بیمه توانسته تا هزینه‌های درمانی که مورد تاکید برنامه چهارم بوده، کاهش دهد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده این طرح بیشتر به تعرفه‌های دولتی اتکا خواهد داشت، افزود: اجرای این طرح، سلامت را در جامعه نهادینه می‌کند.

آرمیده با بیان اینکه خدمات درمانی در راستای پیشبرد این طرح مشارکت فعالانه‌ای دارد، گفت: فرم‌های قرارداد با پزشکان در این زمینه تنظیم شده و برای خرید خدمت از پزشکان، آماده عقد قرارداد هستیم.

وی توجه به مناطق محروم در شهرها با هدف کاهش هزینه‌ها را از مهم‌ترین سیاست‌های اجرای طرح ملی پزشک خانواده برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به مسئله پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین درمان توجه شده تا زمینه‌های ارتقای سطح سلامت در جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول