اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت محمودآباد:

برای درمان بیماران احتمالی تب کنگو آمادگی کامل داریم

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت محمودآباد گفت:‌ برای درمان بیماران احتمالی تب کنگو آمادگی کامل داریم.

برای درمان بیماران احتمالی تب کنگو آمادگی کامل داریم

نصرت‌الله قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان محمودآباد با معرفی عوامل و علائم بیماری تب کریمه کنگو به رعایت موازین بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری در جامعه هشدار داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد تصریح کرد: ویروس تب خونریزی‌دهنده کریمه گنگو از طریق گزش کنه منتقل می‌شود و بیماری مشترک بین انسان و حیوان است.

قاسمی افزود: برای نخستین بار در کریمه "شوروی سابق" و کشور "کنگو" گزارش شده است و سپس در کشور‌های مختلف جهان شناسایی و گزارش شد.

وی اضافه کرد: علائم این بیماری با سردردهای ناگهانی، تب و لرز، درد شکم، تهوع و استفراغ و ملتهب شدن چشم‌ شروع می‌شود و بعد از سه تا پنج  روز احتمال خونریزی وجود دارد و در صورت درمان نشدن احتمال شوک، اغماء و فوت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد خاطرنشان کرد: در دام علائم مشخصی از این بیماری وجود ندارد ولی در انسان این بیماری با تب بالا،‌ دردهای عضلانی و سردرد شروع  می‌شود و با خونریزی عمومی در بدن به مرگ منتهی می‌شود.

قاسمی راه‌های جلوگیری از شیوع این بیماری خطرناک را مبارزه با ناقل بیماری"کنه" از طریق سمپاشی دام‌ها و اماکن دامی، رعایت موارد ایمنی و بهداشتی هنگام کار با دام در کشتارگاه‌ها، استفاده نکردن از گوشت‌های فاقد مهر دامپزشکی، جلوگیری از نقل و انتقال و ورود و کشتار دام‌های مشکوک و غیربومی و خرید دام از محل‌های مجاز را از اقدامات بهداشتی کنترلی این بیماری عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای درمان بیماران احتمالی تب کنگو در شهرستان محمودآباد آمادگی کامل داریم.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی محمودآباد در پایان متذکر شد: در صورت مشاهده موارد مشکوک به تب خونریزی‌دهنده از طریق تماس تلفنی به مرکز بهداشت شهرستان اطلاع داده شود تا بیمار در کمترین زمان به بیمارستان برای درمان فوری و انجام مراقبت‌های ویژه انتقال داده شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول