اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

112 پروژه عمرانی کشاورزی در مازندران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 112 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 412 میلیارد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به صورت همزمان در استان افتتاح شد.

112 پروژه عمرانی کشاورزی در مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا عظیمی صبح امروز در جلسه ستاد توسعه اقتصاد کشاورزی مازندران، اظهار داشت: 112 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 412 میلیارد ریال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به صورت همزمان در استان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات ایجاد اشتغال برای هر فرد 300 میلیون ریال است، ادامه داد: به دلیل اینکه بتوانیم پروژه‌ها را اجرایی‌تر کنیم، پیشنهاد می‌شود این تسهیلات به 500 میلیون ریال افزایش یابد.

عظیمی اضافه کرد:‌ مشکلاتی درباره تسهیلات فارغ‌التحصیلان بیکار‌ هم داریم.

وی با بیان اینکه از اعتبار این کارگروه، می‌توان برای پروژه‌های نیمه تمام بهره برد، یادآور شد:‌ در مازندران به دلیل محدودیت‌هایی که در واگذاری زمین وجود دارد، می‌توان از اعتبار این کارگروه برای پروژه‌های نیمه تمام استفاده کرد و اولویت نخست هم با پروژه‌های بانکی است که تا حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با منابعی که کارگروه تصویب می‌کند، به بهره‌برداری برسند.

عظیمی با اشاره به اینکه 10 طرح برای تصویب در کارگروه پیشنهاد شده، گفت: این طرح‌ها در کارگروه شهرستانی بررسی و تصویب شده و سپس به کارگروه استانی راه یافته و مورد بررسی قرار گرفته و سپس نهایی شده است.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات مرحله نخست، 2 هزار و 56 میلیارد ریال بود که 10 درصد کسر شد، اظهار داشت: از مبلغ یک‌هزار و 850 میلیارد ریال، یک‌هزار و 130 میلیارد ریال به شهرستان‌ها اختصاص یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه در ستاد استانی، 280 میلیارد ریال برای هشت طرح در نظر گرفته شد، تصریح کرد: در مجموع یک‌هزار و 410 میلیارد ریال توزیع شد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 937 طرح با اعتبار بیش از 802 میلیارد ریال از شهرستان‌ها به بانک‌ها معرفی شده‌اند، اذعان داشت: هشت درصد طرح‌ها یعنی 158 طرح با اعتبار 9.3 درصد از اعتبار پیش‌بینی شده، از طرف بانک مصوب شده است و جذب اعتبارات هم سه دهم درصد پرداخت شده که از نظر ریالی معادل 2.1درصد است.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول