اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهاد کشاورزی

84 پروژه‌ عمرانی کشاورزی در اسدآباد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 84 پروژه‌ عمرانی جهاد کشاورزی در اسدآباد به بهره‌برداری رسید.

84 پروژه‌ عمرانی کشاورزی در اسدآباد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 84 پروژه‌ عمرانی جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با حضور مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل احداث کانال آبرسانی روستای سیراوند به طول یک‌هزار و 100 متر و با ارتفاع و عرض کف 100 سانتی‌متر بود که 100 هکتار از اراضی این روستا را زیر پوشش خود دارد.

جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد برای اجرای این کانال آبرسانی 62 میلیون تومان هزینه کرده است.

همچنین همزمان با اجرای این طرح کانال آبرسانی به روستاهای ترخین‌آباد و قرآکند مجموعاً به طول 2 هزار و 900 متر به بهره‌برداری رسید.

یک واحد مرغداری گوشتی 20 هزار قطعه‌ای در زمینی به مساحت 5 هزار و 500 متر مربع با 2 هزار و 400 متر مربع تأسیسات مسقف شامل سالن پرورش، مسکونی و انبار و تأسیسات برق، آب و ماشین‌آلات در روستای احمدآباد به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح نیز 350 میلیون ریال هزینه شده که از این میزان مبلغ 304 میلیون ریال از طرح‌های زودبازده سال 86 و 467 میلیون ریال سهم آورده متقاضی است.

همچنین این طرح با بهره‌مندی دو خانوار و اشتغالزایی شش نفر می‌تواند سالانه 160 تن گوشت سفید تولید کند.

طرح دیگر مورد بهره‌برداری مربوط به آبیاری تحت فشار در بیش از 12 هکتار از اراضی روستای یوسف‌آباد است که برای اجرای این طرح مبلغ 581 میلیون ریال هزینه شده که 428 میلیون ریال به صورت تسهیلات بلاعوض و از محل 85 درصد یارانه پرداخت شده است.

معاون فرماندار اسدآباد در آیین بهره‌برداری از طرح‌ها با بیان اینکه شهرستان اسدآباد از امکانات و استعدادهای بالقوه‌ای به خصوص در بخش کشاورزی برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به وجود این استعدادها دولت سعی در تقویت این استعداد با ارائه تسهیلات و اعتبارات خوب در توسعه بخش کشاورزی دارد.

حمزه عبدکوند با بیان اینکه قریب به 43 درصد جمعیت شهرستان در زمینه کشاورزی فعالیت دارند، افزود: با توجه به اینکه اقتصاد، درآمد و اشتغال جامعه شهرستان بر پایه کشاورزی استوار است دولت نیز حمایت‌های خوبی در زمینه ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد نیز با بیان اینکه از 22 بهمن سال 90 تاکنون تعداد 81 طرح آبیاری تحت فشار و بارانی در سطح بیش از 945 هکتار اجرا شده است، اظهار داشت: برای اجرای این تعداد طرح 3 میلیارد و 872 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

حسین فضلی با اشاره به اینکه هم اکنون در کل شهرستان 11 هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان زیر پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار گرفته است، افزود: از میزان 3 میلیارد و 872 میلیون تومان مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون تومان آن به صورت تسهیلات بلاعوض و از محل 85 درصد یارانه بوده است.

وی اجرای طرح آبیاری بارانی در سال جاری را موجب صرفه‌جویی مصرف آب به میزان 18 میلیون متر مکعب خواند و گفت: اجرای طرح آبیاری بارانی موجب بالا بردن راندمان انتقال آب، تبدیل اراضی دیم به آبی، اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای روستاییان، کند کردن آهنگ مهاجرت به شهرها، جلوگیری از تلفات، بالا بردن سطح زیر کشت، جلوگیری از افت سریع سطح ایستایی با کاهش مصرف آب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در ادامه به احداث کانال‌های آبرسانی در روستاهای ترخین‌آباد، قرآکند و سیراوند اشاره کرد و افزود: برای اجرای طرح کانال آبرسانی به این روستاها 220 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: تاکنون 18 کیلومتر کانال آبرسانی در روستاهای مختلف شهرستان احداث شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول