اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس:

مدیران بخش کشاورزی مقصران اصلی انتقال آب خوزستان هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: مدیران بخش کشاورزی در خوزستان مقصر اصلی در انتقال آب کارون از سرشاخه‌ها هستند.

مدیران بخش کشاورزی مقصران اصلی انتقال آب خوزستان هستند

اسماعیل جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار داشت: عدم توسعه در بخش کشاورزی در سطح زیر کشت استان خوزستان باعث شده مدیران ملی به فکر انتقال آب مازاد رودخانه کارون به دیگر استان‌ها فرو روند.

وی با تأکید بر ضرورت تبدیل اراضی دیم به آبی، افزود: بسیاری از اراضی استان خوزستان به صورت دیم کشت می‌شود و عدم تبدیل این اراضی به کشت آبی باعث شده تا مصرف آب کشاورزی در خوزستان کمتر از حد مورد نیاز باشد و این چنین به نظر برسد که آب کارون برای کشت مزارع خوزستان زیاد است.

جلیلی تصریح کرد: کشاورزی در خوزستان به صورت سنتی انجام می‌شود و برداشت محصول با دستگاه‌های مکانیزه دلیلی برای مکانیزه شدن کشاورزی در خوزستان نیست و مسئولان در این باره هوشیار باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید کشاورزی در خوزستان مکانیزه شود، افزود: باید کشاورزی در خوزستان توسعه یابد و به صنعت اصلی استان مبدل شود این در حالی است که در شرایط کنونی خوزستان در بخش کشاورزی تنها زیان‌ده است و کشاورز با توکل به خدا تنها به کشت دیم روی می‌آورد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا و لالی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای بخش کشاورزی در استان باید تدابیر جدیدی اندیشید و در این باره نباید سرعت عمل را فراموش کرد.

وی افزود: در بسیار از مناطق استان برای برداشت از آب دچار محدودیت هستیم و این محدودیت در حالی برای کشاورزان خوزستان اعمال می‌شود که آب مزارع خوزستان به دیگر استان‌های کشور منتقل می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول