اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

اقدامات فرهنگی، فاصله زیادی از اهداف مبعث دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قوچان گفت: با وجود اقدامات فرهنگی صورت گرفته، هنوز ما از اهداف مبعث که تلاوت قرآن، پاک بودن کل جامعه و آموزش مبانی اسلام است، فاصله بسیاری داریم.

اقدامات فرهنگی، فاصله زیادی از اهداف مبعث دارد

حجت‌الاسلام محمد مروج‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: خداوند نعمت‌های زیادی به انسان داده‌ است، اما در چند جای مختصر از کلمه منت که به معنی نعمت بسیار بزرگ می‌باشد، استفاده کرده‌ است.

وی تصریح کرد: یکی از دفعاتی که از این کلمه استفاده شده در زمانی است که راجع به ارسال رسولانی از جنس خود انسان برای انسان صحبت کرده ‌است.

امام جمعه قوچان با اشاره به اینکه در میان پیامبران حضرت محمد(ص) بالاترین مرتبه و شأن را دارند، ادامه داد: عظیم‌ترین نعمتی که به انسان داده شده‌ است بعثت رسول اکرم است.

مروج‌نژاد در ارتباط با اینکه انسان نیاز دارد که با چیزی انس بگیرد، ادامه‌ داد: بی‌توجهی به این‌گونه اعیاد سبب می‌شود که در حقیقت جوان‌ها از اصل و حقیقت جدا شوند و به چیزهای دنیوی دل ببندند.

امام جمعه قوچان با اشاره به ‌اینکه باید در زمینه منزلت این عید به‌ درستی اطلاع‌رسانی شود، خاطرنشان کرد: مروجان و اصحاب رسانه نخستین افرادی هستند که در این زمینه می‌توانند خدمت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در مورد این موضوع نیز بسیار لازم و ضروری است، ادامه داد: اقدامات فرهنگی کار بسیار گسترده‌ای است و دیر جواب می‌دهد ولی در زمان نتیجه بسیار ماندگار خواهد بود.

امام جمعه قوچان با اشاره به این مطلب که رسالت شاخه‌ای از توحید است تصریح کرد: نخستین قدمی که در این زمینه باید برداریم این است که مردم را با خدا آشنا کنیم تا بعد بتوانیم شأن و منزلت مبعث را برای مردم تبیین کنیم.

مروج‌نژاد ادامه داد: دومین قدم در این راستا این است که فرهنگ محاوره مردم را اصلاح کنیم و توجه به خدا را در محاوره روزمره مردم دوباره بگنجانیم.

وی ادامه داد: باید زیربنا را دوباره‌سازی کنیم و آموزش را در زمینه‌های مذهبی زیادتر کنیم.

امام جمعه قوچان با بیان اینکه باید به برخوردهای مردم رنگ و بوی الهی داد، اظهار کرد: مسئولان امور فرهنگی باید در این راستا کارهایی انجام دهند که برخورد عملی و اجرایی آنها بوی الهی داشته ‌باشد.

مروج‌نژاد افزود: کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده ‌است و باید این کارها به صورت زیربنایی و اساسی انجام شود.

امام جمعه قوچان با اشاره به اینکه فاصله ما از اهداف مبعث با وجود تمام کارهای انجام شده زیاد است، اظهار کرد: این امر به طور کل 3 هدف دارد که ما نتوانسته‌ایم آنها را به‌ طور کامل انجام دهیم.

وی ادامه داد: اولین هدف مبعث رسول خدا تلاوت آیات قرآن برای دیگران است و دومین هدف آن پاک کردن کل جامعه به گونه‌ای که پاکی در تمام اعمال و جزئیات آنها مشخص باشد و سوم تعلیم و آموزش که در دین اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول