اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد:

اقدامات فرهنگی نیاز به برنامه‌های نو دارد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن فصل اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: نیاز به برنامه‌های جدید و نو در اقدامات فرهنگی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

اقدامات فرهنگی نیاز به برنامه‌های نو دارد

سید الیاس چراغ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نماز و اقامه آن از مهم‌ترین مصادیق کار فرهنگی است که باید از سوی همه ارگان‌ها و نهادها جدی گرفته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد فرا رسیدن فصل تعطیلات جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان را فرصت مناسبی برای کارهای فرهنگی و دینی دانست و بیان کرد: مساجد در حکومت‌های اسلامی همواره جایگاه والایی داشتند که لازم است امروز نیز در برنامه‌ریزی‌های مسئولان از ظرفیت مساجد استفاده شود.

وی افزود: مسجد در اسلام و حکومت اسلامی مرکز سیاست‌گذاری و فرماندهی‌های فرهنگی و سیاسی بوده که این مهم نشان از ظرفیت بالای مساجد دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان، ساماندهی پارک‌ها و مکان‌های تفریحی را ضروری دانست و گفت: در جلسه اخیر کارگروه فرهنگ این موضوع به بحث گذاشته شده که امید است شاهد اقدامات مؤثری در این زمینه باشیم.

 

* نیازمند برنامه‌ی نو در کارهای فرهنگی هستیم

چراغ‌زاده ادامه داد: جذب جوانان و نسل جدید با معارف دینی به‌ویژه نماز نیازمند برنامه‌های نو و جذاب است و نباید این واقعیت به بهانه‌های مختلف انکار شود.

این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اقامه نماز در پارک‌ها که در فصل تابستان با انبوهی از جوانان و مسافرین مواجه می‌شوند می‌تواند یک کار فرهنگی خوب در راستای ترویج فرهنگ نماز و اهمیت دادن به آن باشد.

 چراغ‌زاده تاکید کرد: اهمیت نماز به حدی است که در وقت نماز حتی طواف خانه خدا نیز تعطیل می‌شود، پس باید با این جمله حساب کار خود را داشته باشیم.

وی استفاده از جمله " در هنگام نماز طواف خانه خدا هم تعطیل می‌شود، کار شما چی؟" را در بنرها و نوشته‌ها، تلنگری دانست برای احیای اهمیت نماز و وقت گذاشتن برای اقامه آن در اول وقت.

چراغ‌زاده تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حداقل در هنگام اقامه نماز مشاغل نزدیک به محل اقامه نماز تعطیل شوند.

 

* نیروی انتظامی اجازه درگیری فیزیکی با آمرین به معروف را ندهد

 رئیس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نماز مغرب و عشا در پارک‌ها اقامه می‌شود ولی این کار نیازمند همکاری همه صنوف، مردم، مسئولان و نیروی انتظامی است.

وی سر و صداهای اضافی از جمله مشاغلی که در هنگام اقامه نماز از بلندگو استفاده می‌کنند را از عوامل مزاحم در هنگام نماز خواند و ابراز داشت: باید این مشاغل متقاعد شوند که همکاری لازم را با برگزارکنندگان نماز داشته باشند.

چراغ‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش امر به معروف و نهی از منکر را ضروری خواند و تاکید کرد:‌ گاها مشاهده می‌شود با تذکردهنده و آمر به معروف برخوردهای فیزیکی می‌شود که در این خصوص لازم است نیروی انتظامی توجه بیشتری داشته و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول