اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

صدور 2 هزار فقره مجوز صنایع دستی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در مجموع در سال گذشته 2 هزار و 475 فقره مجوز صنایع دستی صادر شده است.

صدور 2 هزار فقره مجوز صنایع دستی در زنجان

سعید حسنی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال جاری برای راه‏ اندازی غرفه صنایع دستی در فروشگاه‏های زنجیره‏ای استان زنجان برنامه‏‌ریزی می‏کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور فعال در جشنواره‏های سراسری استان زنجان از جمله جشنواره آش و سایر جشنواره‌های مصوب استان از جمله برنامه‏‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به شمار می‏رود، خاطر نشان کرد: راه‌اندازی فروشگاه‏های موقت نوروزی و تابستانی صنایع دستی از دیگر برنامه‏‌های این اداره در سال جاری محسوب می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه به صادر کنندگان صنایع دستی تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود، اضافه کرد: ساماندهی مشاغل خانگی نیز از جمله برنامه‏‌های معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در سال جاری به شمار می‏رود.

وی با تاکید بر اینکه ثبت صنایع دستی استان زنجان را در فهرست آثار ملی کشور به صورت جدی پیگیری می‏کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از صنایع دستی استان زنجان از جمله چاقو و ملیله در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

حسنی با اشاره به اینکه به منظور تجهیز کارگاه‏های صنایع دستی در استان زنجان گام‏های موثری برداشته می‌شود، ادامه داد: گسترش صنایع دستی، ترویج آن و افزایش تولید این صنایع بومی سبب ایجاد اشتغال می‌شود که این اقدام در تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز تاثیر بسیار خوبی می‏تواند داشته باشد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول