اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قابل توجه مسئولان بهداشت و درمان

مردم کوهبنان از کمبود امکانات بهداشتی رنج می‌برند

خبرگزاری فارس: شهروندان کوهبنانی از کمبود امکانات بهداشت و درمان به ویژه کمبود دندانپزشک و عدم حضور پزشکان متخصص رنج می‌برند، برای چندمین بار متوالی درخواست کمک و توجه مسئولان را دارند.

مردم کوهبنان از کمبود امکانات بهداشتی رنج می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، طی ماه‌های گذشته تعداد زیادی از مردم کوهبنان بارها با مراجعه به فرماندار شهرستان، امام جمعه، مسئولان شورای اسلامی شهر و خبرنگاران شهرستان از وضعیت نابسامان بهداشت و درمان به ویژه کمبود دندانپزشک، عدم حضور پزشکان متخصص، کمبود و فرسوده بودن آمبولانس‌ها در کوهبنان گلایه کردند.

این مشکلات از طریق فرماندار کوهبنان، رئیس شورای شهرستان و خبرنگاران این دیار بارها به گوش مسئولان استان کرمان ابلاغ شده و حتی از طریق امام جمعه شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه مشکلات بیان و از مسئولان مربوطه درخواست رسیدگی شده است،  لذا جمع زیادی از مردم دست نیاز و کمک به سوی رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان دراز کرده و از وی عاجزانه درخواست رسیدگی داشته‌اند. 

شهروندان کوهبنان معتقد هستند که از زمان شهرستان شدن کوهبنان نسبت به وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان کمتر توجه شده و این امر سبب شده مردم با مشکلات جدی روبه‌رو شوند و برای انجام امورات درمانی و دندانپزشکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از جمله مرکز استان یزد سفر کنند که این خود دلیلی بر مهاجرت تعدادی از شهروندان کوهبنانی به سایر شهرهای کرمان و استان یزد شده است.

شهروندان کوهبنانی می‌گویند، ای کاش مشکل ما فقط کمبود دندانپزشک بود در شهرستانی با گسل فعال و مشهور که هر لحظه احتمال فعالیت دارد و بیشترین معادن زغال‌سنگ استان را داراست و کارگران در عمق 570 متری زمین در حال کار و کسب روزی حلال هستند و این دیار در نقطه مرزی استان که 168 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد، اگر شخصی دچار حادثه و بیماری شود، باید برای درمان با آمبولانس‌های فرسوده و قدیمی مسافتی طولانی را طی کرده و به مرکز استان و شهرستان‌های مجاور برود که این مهم نه ‌تنها صرف وقت و هزینه‌های اضافی برای بیماران را در پی دارد، بلکه جان سالم به در بردن نیز در این میان از الطاف خداوند است.

بهره‌برداری از بیمارستان کوهبنان تا پایان سال

منصور متقی فرماندار کوهبنان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: شهرستان کوهبنان در شمالی‌ترین نقطه استان و در مرز کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبی قرار گرفته که با توجه به سفرهای استانی هیئت دولت و توجه ویژه دولت خدمتگزار ساخت بیمارستان شهرستان از سال 88 آغاز شده و در حال حاضر این پروژه جزو طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته که تا پایان سال با همت دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این رویداد مهم موجب کاهش بسیاری از نگرانی‌ها و مشکلات درمانی شهروندان کوهبنانی می‌شود.

متقی به مشکلات بهداشت و درمان شهرستان از جمله کمبود دندانپزشک، کمبود و فرسوده بودن آمبولانس‌ها، عدم حضور پزشکان متخصص در شهرستان، نبود داروخانه شبانه‌روزی، کمبود امکانات آزمایشگاهی و ده‌ها مشکل دیگر اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه ویژه مسئولان علوم‌پزشکی استان به زودی شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.

متقی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی به کوهبنان مشکلات مربوط به بهداشت و درمان شهرستان مطرح و قول‌هایی داده شد و در حال حاضر نیز علاوه بر مکاتبات اداری از طریق برقراری تماس تلفنی با مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی به دنبال رفع مشکلات موجود هستیم.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول