اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل خبر داد

افزایش 140 هزار هکتاری محیط زیست اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از افزایش سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست به 140 هزار و 524 هکتار در سال جاری خبر داد.

افزایش 140 هزار هکتاری محیط زیست اردبیل

علی حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سال 89، 105 هزار و 524 هکتار مناطق تحت مدیریت ما بود که با افزایش 35 هزار هکتاری در صدد هستیم به استاندارد 12 درصدی مناطق تحت مدیریت نایل شویم.

وی افزود: در حال حاضر هشت درصد مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست محقق شده است.

این مسئول از کاهش 25 درصدی صدور پروانه شکار با هدف حمایت از تنوع زیستی استان اردبیل خبر داد و گفت: همه ساله این پروانه با افزایش قابل توجهی روبرو بود که سال گذشته صدور این پروانه را کاهش دادیم و علاوه بر آن مراقبت کردیم تا تعداد شکار نیز در سطح استان اردبیل کاهش یابد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از افزایش مناطق شکار ممنوع با هدف حمایت از تنوع زیستی از 228 هزار و 798 هکتار در سال 89 به 293 هزار و 298 هکتار در سال گذشته خبر داد.

حمیدی ناملایمات در عرصه محیط زیست را غیر قابل تحمل اعلام کرد و افزود: فاجعه گرم شدن هوا، تخریب جنگل‌ها، از بین بردن گونه‌های زیستی و گیاهی و... از جمله جفاهایی است که در حق محیط زیست وارد شده است.

این مسئول کاهش صنایع آلاینده در استان اردبیل را دارای موفقیت‌های چشمگیر دانست و گفت: کاهش 39 درصدی صنایع آلاینده سبب شده تا محیط زیست استان اردبیل رتبه اول کشوری را در این راستا دریافت کند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل ساماندهی صدور مجوزهای احداث و بهره‌برداری صنایع و معادن در سطح استان را نیز یادآور شد و افزود: در این راستا نیز مراقبت‌های لازم انجام شده‌است تا ایجاد صنایع و معادن به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی تخریب وارد نشود.

این مسئول بیان داشت: واحدها و صنایعی که در شهرک‌ها واقع شده در قالب شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند تا کمترین آسیب زیست محیطی را تحمیل کنند.

وی صدور اخطاریه‌های زیست محیطی به میزان 94 مورد را یادآور شد و گفت: آلودگی‌های زیست محیطی با این اخطاریه‌ها کاهش قابل توجهی در سطح استان اردبیل داشته است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل در پایان یادآور شد: پروژه‌های بزرگ صنعتی که در آستانه آغاز فعالیت در استان اردبیل هستند را ملزم به تهیه گزارشات زیست محیطی کردیم که پروژه سیمان خلخال، سد عمارت و... از جمله این پروژه‌هاست که مطابق ارزیابی‌ها کنترل می‌شود.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول