اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

قوانین قوه قضائیه بر اساس مبانی اسلام تدوین شده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: قوانین قوه قضائیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی دین اسلام تدوین شده است.

قوانین قوه قضائیه بر اساس مبانی اسلام تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین عصر چهارشنبه در دیدار مسئولان قضایی این استان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: شهید آیت‌الله بهشتی یک عالم مجاهد و بزرگوار در دستگاه قضایی بود و آن عالم مجاهد حق بزرگی به گردن مسئولان و همه مردم نظام مقدس و الهام‌بخش جمهوری اسلامی ایران دارد.

آیت‌الله بهشتی موجب عظمت و شکوه قوه قضائیه شد

وی تصریح کرد: آیت‌الله بهشتی برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیده و در این راه آنقدر مجاهدت کرد تا جان خود را فدای اسلام و مردم کند و این مهم رمز جاودانگی این عالم وارسته را فراهم کرد.

این مسئول ادامه داد: آیت‌الله بهشتی در تدوین قانون اساسی و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار تلاش و مجاهدت کرده که موجب شکوه، عظمت و بزرگی قوه قضائیه شد و این شکوه و عظمت همچنان ادامه دارد.

امام جمعه شهر قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان از ابتدا تشکیل این نظام مقدس با توطئه‌های متعدد تلاش می‌کردند تا ثبات در این کشور الهام‌بخش صورت نگیرد و ستون‌های این نظام را سست نشان دهند، اما عظمت و شکوه امروز ایران اسلامی نشان می‌دهد همه تلاش‌های دشمنان اسلام بی‌نتیجه بوده و این نظام همچنان با پیروی و استعانت از منویات مقام معظم رهبری با قدرت در حرکت بوده و دنیا از این همه پیشرفت حیرت‌زده است.

قوانین قوه قضائیه بر ‌اساس مبانی اسلام تدوین شده است

باریک‌بین یادآور شد: مبانی قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران بر‌اساس مبانی اسلام شکل گرفته و حقوق مردم نیز منطبق بر موازین اسلامی وضع می‌شود و این مهم موجبات گسترش روزافزون عدالت در جامعه را فراهم کرده است. 

این مسئول تأکید کرد: انسان جانشین خداوند بر روی زمین است و این مسئولیت انسان‌ها را برای گسترش عدل و عدالت در جهان بسیار زیاد کرده و جمهوری اسلامی ایران نیز برای گسترش روزافزون عدل و عدالت در جهان تلاش می‌کند.

وی دستگاه قضا را به این دلیل که تلاش می‌کند مردم به حقوقشان برسند و تأمین‌کننده امنیت جامعه دانست که اقتدار ایران اسلامی را می‌رساند.

امنیت اساس پیشرفت است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین امنیت را یکی از مهم‌ترین اصول پیشرفت دانست و افزود: با تلاش‌های دادگستری استان قزوین امنیت استان قزوین در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است و این مهم موجب پیشرفت روز‌افزون این استان خواهد بود.

وی برنامه‌های استان قزوین را در راه گسترش عدل و برابری در جامعه بسیار تأثیرگذار معرفی کرد و از تلاش‌های شبانه‌روزی همه مسئولان قوه قضائیه این استان تشکر کرد.

امام جمعه شهر قزوین کار قضاوت را بسیار حساس و پیچیده دانست و برنامه‌های قوه قضائیه استان قزوین را بسیار دقیق و کارشناسی برشمرد و اضافه کرد: با این برنامه‌ریزی دقیق و همتی که در بین مسئولان قوه قضائیه استان قزوین وجود دارد، قطعا مانند سال گذشته همه برنامه‌ها محقق خواهد شد و همه مسئولان نیز برای تحقق این هدف پشتیبان قوه قضائیه استان قزوین هستند.

این مسئول تشریح کرد: پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سبب شده است امروز همه کشورها برای پیشرفت و توسعه از ایران الگوگیری کنند و این مهم به خاطر ولایت‌مداری مردم محقق شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه کشورهای اسلامی که امروز توانسته‌اند بر حکام ستمگر خود پیروز شوند و اسلام را جایگزین آن نظام‌های مستبد کنند، تنها در گرو یک مهم نهفته است و آن الهام‌گیری از انقلاب اسلامی و مردمی ایران است و امروز شعارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران جهانی شده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول