اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت کشتار 4 هزار قطعه طیور در ساعت صورت گرفت

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی در سراب

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌شرقی گفت: با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در سراب تا پایان امسال بزر‌گ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت کشتار 4 هزار قطعه در ساعت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی در سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، مسعود محمدیان ظهر امروز در نشست مشترک با معاون مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه که به منظور بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان سراب در تبریز تشکیل یافته بود، راه‌اندازی کارخانه سورتینگ، فرآوری و بسته‌بندی محصول سیب‌‌زمینی در این شهرستان را با اهمیت خواند.

وی گفت: توسعه زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی به منظور مدیریت دقیق و کارآمد به سوی توسعه پایدار در این بخش مهم از اقتصاد کشور، توسعه استفاده از فناوری‌های روز در تولید محصول در زیربخش‌های مختلف و در کنار آن استفاده بهینه از منابع تولید جزو الزامات اصلی تحقق اهداف تعریف شده قرار دارد.

محمدیان تصریح کرد: سازمان با استفاده از امکانات موجود و در کنار آن برنامه‌ریزی براساس ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها سعی دارد با برطرف‌سازی مسائل و مشکلات بهره‌برداران و فعالان این بخش راه را برای توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشاورزی استان هموار سازد.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه آبیاری تحت‌فشار در مناطق مختلف استان در سال‌‌جاری افزود: براساس برنامه‌های توسعه آبیاری تحت‌فشار، 52 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان زیرپوشش این سیستم قرار خواهد گرفت.

محمدیان اظهار کرد: سهم شهرستان سراب 6 هزار و 500 هکتار بوده و هم‌اکنون 3 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرپوشش عملیات اجرای این طرح زیربنایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه شهرستان سراب در پرورش دام و تولید محصولات دامی در استان بسیار چشمگیر است، گفت: سازمان با توجه به نیاز این شهرستان برای ایجاد و تجهیز کشتارگاه دام به‌صورت صنعتی تلاش دارد با جلب سرمایه‌گذار در این امر، کشتارگاه را در زمان کوتاه راه‌اندازی کند.

محمدیان تصریح کرد: سعی داریم برای ارتقای کیفی تولید محصولات دامی گام ارزنده‌ای برداریم و در کنار آن با ایجاد و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در سراب تا پایان سال‌‌جاری بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت کشتار 4 هزار قطعه در ساعت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید هیبتی، معاون مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان طی سفر دو روزه به تبریز گفت: با توجه به سطح تعامل سازمان با تشکل‌ها، بهره‌برداران، نهادهای اجتماعی استان و وزارت متبوع، انتظار می‌رود با تلاش سازمان و همکاری مجدانه وزارت، مشکلات پیش روی توسعه بخش کشاورزی در حداقل زمان ممکن رفع شود.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد استان نیز در این نشست با اشاره به جذب 80 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی کارخانه سورتینگ و فرآوری سیب‌زمینی در شهرستان سراب گفت: این کارخانه هم‌اکنون در حال ساخت بوده و برای تکمیل این طرح مهم بخش کشاورزی، اعتبارات آن از طریق صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تامین خواهد شد.

ایاز برنو گفت: برای بسته‌بندی سیب‌زمینی، با هدف صادرات این محصول به خارج از کشور، یک واحد به این منظور راه‌اندازی شده و با حمایت سازمان تلاش برای افزایش ظرفیت آن آغاز شده است.

وی ظرفیت بسته‌بندی محصول سیب‌زمینی را بعد از اجرای طرح توسعه آن، 2 هزار و 500 تن در سال اعلام کرد و افزود: یک واحد تولید خوراک دام و طیور نیز در شهرستان سراب در حال احداث بوده که به‌زودی بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

شهرستان سراب با تولید سالانه 129 هزار و 514 تن محصولات دامی، 367 هزار و 620 تن محصولات زراعی، 30 هزار و 424 تن محصولات باغی و 517 تن محصولات شیلاتی، 12 درصد از کل تولیدات بخش کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان در تولید گندم آبی محض و سیب‌زمینی رتبه اول استانی را داراست.

سراب با دارا بودن یک میلیون واحد دامی و تولید 125 هزار تن محصول سیب‌زمینی در سال از ظرفیت بسیار بالایی در تولید، فرآوری، بسته‌بندی و صادرات محصولات دامی و زراعی برخوردار است.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول