اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

گسترش فرهنگ مطالعه ا‌ز تأکیدات مقام معظم رهبری است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه را از تأکیدات مقام معظم رهبری بیان کرد.

گسترش فرهنگ مطالعه ا‌ز تأکیدات مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد دولتی بعد از ظهر امروز در پانزدهمین جلسه انجمن امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: کمیته نهضت مطالعه مفید در راستای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ترغیب و تشویق مردم به سمت مطالعه مفید در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: تولید فکر و اندیشه با نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تحقق می‌یابد، چرا که می‌توان به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی جامه عمل پوشاند.

این مسئول با بیان اینکه پیشرفت در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف پشتوانه علمی و فرهنگی را می‌طلبد، تصریح کرد: اعضای انجمن امور کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با ارائه پیشنهادات و راهکارها‌ی لازم در گرایش آحاد جامعه به سمت فرهنگ کتابخوانی گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزایش زیربناهای کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مسابقات فرهنگی، انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگی و ایده‌های نوآورانه و خلاقیت‌ها‌ی نوین را از وظایف اعضای کمیته نهضت مطالعه مفید برشمرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه پیش‌نیاز توسعه فرهنگی کشور است که مسئولان ذی‌ربط باید تدابیر لازم را برای تحقق این امر بیاندیشند.

 

تا چشم‌انداز 1404 زیربنای کتابخانه‌های عمومی آبیک باید به سه هزار و 300 متر‌مربع برسد

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: تا پایان سال 93 زیربنای کتابخانه عمومی شهرستان آبیک باید به دو هزار و 250 مترمربع و تا چشم‌انداز 1404 به سه هزار و 300 مترمربع برسد تا به زیربنای سطح مطلوب کتابخانه‌های عمومی دست یابد.

دولتی افزود: در حال حاضر زیر‌بنا‌ی کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک یک‌هزار و 200 مترمربع است که سرانه زیربنا برای هر 100 نفر 1.31 متر‌مربع محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بخش کودک، کافی‌نت، برگزاری مسابقات فرهنگی (کتابخوانی) و اجرای طرح "کتاب من" مبنی بر درخواست کتاب از سوی یک‌هزار و 724 نفر از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک بوده است.

این مسئول بیان کرد: به ازای هر 100 نفر، 9 نسخه کتاب د‌ر کتابخانه‌ها ی عمومی شهرستان آبیک موجود است.

دولتی اذعان کرد: در سال گذشته 90 درصد از مصوبات اجرایی شده این در حالی است که از شش جلسه قانونی که باید برگزار می‌شد، 33 در‌صد جلسات یعنی دو جلسه برگزار شده است که امیدواریم امسال جلسات با سرعت بیشتری در شهرستان آبیک تشکیل شوند.

وی د‌ر خصوص اختصاص زمین برا‌ی احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان آبیک گفت: زمین باید در جایی قرار داشته باشد که محل دسترسی مردم به سمت کتابخانه یعنی مرکز تجمع مردم واقع شود.

دولتی یادآور شد: نیم درصد از هزینه‌های فرهنگی شهرداری آبیک به حساب انجمن امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان صرف هزینه‌های جاری خود کتابخانه‌های عمومی شهر می‌شود و استان قزوین ریالی برداشت نمی‌کند، چراکه هیچ کمکی کتابخانه‌های عمومی از دولت نمی‌گیرند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول