اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

روح قوه قضائیه اجرای عدالت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری گفت: روح قوه قضائیه اجرای عدالت است، آن چیزی که مردم از قوه قضائیه طلب می‌کنند اجرای عدالت است.

روح قوه قضائیه اجرای عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان گفت: ماه شعبان‌المعظم ماه پرفضیلت است و باید این ماه را با استغفار گذرانده و اگر کسی توانایی روزه‌داری در این ماه را ندارد باید حداقل صدقه بدهد.

امام جمعه شهرری اظهار داشت: ماه رجب، شعبان و رمضان مورد عنایت خدا قرار گرفته و خداوند متعال به این ایام فضیلت داده است.

وی در ادامه با اشاره به ولادت با سعادت امام حسین (ع) و نامگذاری این روز با عنوان روز پاسدار، عنوان کرد: پاسداران حضرت سیدالشهدا (ع) را الگو خود قرار داده‌اند و در سال‌های دفاع مقدس، جنگ سخت و نرم، مقابله با فتنه‌گران و در عرصه اقتصاد و سازندگی کشور تلاش فراوانی داشتند و به شایستگی درخشیدند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: جانبازان شهدای زنده انقلاب اسلامی هستند و ما مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم.

امام جمعه شهرری با اشاره به درد و رنج‌هایی که جانبازان در طول سال‌های پس از جنگ تحمل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از جانبازان به‌ویژه جانبازان شیمیایی شب‌ها را با درد سپری می‌کنند و ما باید قدردان رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های این عزیزان باشیم و بنیاد شهید به هر میزانی که برای خانواده شهدا سهم می‌گذارد باید برای جانبازان نیز سهم قائل شود.

وی در ادامه بیان داشت: نباید سختی این عزیزان فراموش شود چرا که خداوند از فراموش کردن ایثار و مجاهدت این عزیزان نمی‌گذرد.

اجرای عدالت خواسته مردم است

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه به سالروز شهادت 72 تن و آغاز هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: روح قوه قضائیه اجرای عدالت است، آن چیزی که مردم از قوه قضائیه طلب می‌کنند اجرای عدالت است، ما امیدواریمان به دستگاه قضا زیاد است چرا که یک عالم بر آن مدیریت دارد.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه اجرای عدالت خواسته مردم است، عنوان کرد: قوه قضائیه نباید تحت تاثیر جریانات قرار گیرد و باید با کسانی که امکانات و بیت‌المال را از بین برده‌اند در هر گروه و جریان هستند قاطعانه برخورد شود.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در این ارتباط خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «اگر به مدت یک سال قصاص و حدود الهی اجرا شود دیگر شاهد فساد در جامعه نیستیم.»

اقتدار ایران اسلامی، برخورد منطقی و ابتکار عمل راهبردهای ایران اسلامی برای 1+5 است

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به مذاکرات مسکو گفت: مطالبی که توسط 1+5 در مذاکرات مسکو مطرح شد، همان سخنانی بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی قبل از مذاکرات مسکو بیان کرده بود و این استقلال طرف مذاکره‌کننده را زیر سئوال می‌برد، گروه 1+5 که دم از استقلال می‌زنند باید بدانند و این برایتان ننگ است که فرد نامرئی پشت صحنه مذاکرات شما یک تروریست به نام نتانیاهو باشد.

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به راهبردهای ارائه شده از سوی هیئت ایران به گروه 1+5 گفت: اقتدار ایران اسلامی، برخورد منطقی و ابتکار عمل سه راهبرد طرف ایرانی به گروه 1+5 بود.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول