اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی:

صنایع‌دستی زمینه‌ای برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع‌دستی هر کشور زمینه‌ای برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

صنایع‌دستی زمینه‌ای برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی علیلو ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در انتخاب مقصد گردشگری مورد توجه قرار دارد؛ تنوع صنایع‌دستی هر منطقه است و حتی در برخی مواقع گردشگران به‌خاطر صنایع‌دستی یک منطقه به آنجا سفر می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز افزود: معرفی صنایع‌دستی کشور در سطح بین‌المللی می‌تواند قدم مهمی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نیز تلقی شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم پیام‌های بین‌المللی را می‌تواند به جهان تزریق کند، تصریح کرد: صنایع‌دستی کشور دارای روح فرهنگ و تمدن اسلامی ایران است و ارائه آن‌ها در نمایشگاهی در سطح بین‌المللی می‌تواند پیام‌های فرهنگی مختلفی به جهانیان بدهد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صنایع‌دستی هر کشور فرهنگ، تمدن و آیین آن کشور را معرفی می‌کند و از جایگاه والایی در بعد اقتصادی برخوردار است.

علیلو اضافه کرد: صنایع‌دستی کشور ما از غنای بسیار بالایی برخوردار است و حرف‌های زیادی برای گفتن در عرصه بین‌المللی دارد که باید از ظرفیت چنین نمایشگاه‌هایی برای معرفی آن‌ها استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌‌شرقی به دلیل برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم گفت: با توجه به نامگذاری سال و اینکه همه اقوام ایرانی به نحوی در رشته‌های مختلف از هنر و صنعت‌دست بهره‌مند هستند باید به این بخش توجه بیشتری کرد و زمینه را برای توسعه و رونق صنایع‌دستی باز کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال‌زایی صنایع‌دستی گفت: با توجه به اینکه تمام خانواده‌ها می‌توانند به فعالیت در این بخش بپردازند از این‌رو نباید از این ظرفیت غافل شد و با حمایت از توسعه واحدهای تولید صنایع‌دستی اشتغال‌زایی را نیز ترویج داد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول