اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری آذربایجان‌شرقی:

نباید با صنایع‌دستی به‌عنوان یک وسیله تزئینی برخورد شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: نباید با محصولات صنایع‌دستی تنها به‌عنوان یک وسیله لوکس و تزیینی برخورد شود.

نباید با صنایع‌دستی به‌عنوان یک وسیله تزئینی برخورد شود

حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: معرفی صنایع‌دستی و هنرهای اسلامی به کودکان نقشی اساسی در تربیت و پرورش نسل‌های جدید ایفا می‌کند.

وی افزود: در حقیقت صنایع‌دستی به نوعی پیشینه فرهنگی کشور محسوب می‌شود و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم نقش مهمی در تبیین شاخص‌های فرهنگی هنری کشور ایفا می‌کند.

ابراهیمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی استان در خصوص آموزش صنایع‌دستی در تمام سطوح مخاطبان از مبتدی تا پیشرفته اضافه کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان با حوزه صنایع‌دستی به‌عنوان بخشی از میراث گذشته و ضمیر فرهنگی ایران اسلامی موجب می‌شود آینده‌سازان کشور به‌ درستی از هویت دینی و ملی خود آگاه شوند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌‌جاری توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطرنشان کرد: توسعه صنایع‌دستی و حمایت از آن موجب افزایش تولیدات داخلی و افزایش سهم صادرات غیرنفتی می‌شود.

ابراهیمی برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم توسط سازمان میراث فرهنگی استان را گامی اساسی در تحقق شعار سال‌‌جاری و معرفی هنرمندان و آثار آن‌ها در حوزه صنایع‌دستی عنوان کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه این کانون در قالب غرفه‌ای در نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم حضور دارد، گفت: برگزاری برنامه‌های هنری که زمینه‌ساز آشنایی کودکان با صنایع‌دستی باشد بخشی از برنامه‌های کانون پرورش فکری در این غرفه است.

ابراهیمی اضافه کرد: هنرهایی مانند سفالگری، قالی‌بافی و آشنایی با نقش و نگار فرش از طریق کتاب‌ها و برنامه‌های هنری به مخاطبان کانون پرورش فکری آموزش داده می‌شود.

وی اظهار کرد: این کانون با برپایی غرفه‌ای در دو بخش شامل عرضه محصولات فرهنگی و معرفی فعالیت‌های هنری کانون در ارتباط با صنایع‌دستی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم شرکت دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه نباید با محصولات صنایع‌دستی تنها به‌عنوان یک وسیله لوکس و تزیینی برخورد شود، افزود: تولید انبوه این محصولات با توجه به کیفیت بالایی که دارند، راهکاری مناسب برای مقابله با واردات محصولات بی‌کیفیت به بازارهای داخلی کشور است.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول