اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی کرمان:

صنایع‌دستی مکمل توسعه گردشگری است/تولیدات صنایع‌دستی، سفیران فرهنگی یک کشور است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان با بیان اینکه تولیدات صنایع‌دستی، سفیران فرهنگی یک کشور است، گفت: صنایع‌دستی راهکاری مناسب برای جذب و توسعه گردشگری است.

صنایع‌دستی مکمل توسعه گردشگری است/تولیدات صنایع‌دستی، سفیران فرهنگی یک کشور است

 علی زاهدی امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: نمایش و فروش تولیدات صنایع‌دستی فضایی مناسب برای جذب گردشگر ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در تقویم نمایشگاهی کشور منظور شود می‌توان با استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی برای جذب گردشگر نیز اقدامات لازم را به‌عمل آورد.

زاهدی با بیان اینکه تولیدات صنایع‌دستی، سفیران فرهنگی یک کشور است، افزود: این آثار توانایی و تمدن یک کشور را نشان می‌دهد و می‌تواند با تبلیغات غیرمستقیم تاثیر فرهنگی عمیق و قوی بر فرهنگ کشورهای دیگر داشته باشد.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی با خرید این آثار موجب معرفی فرهنگ کشور مبدا به دیگر کشورها می‌شوند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز از دو جنبه فروش محصولات در زمان برگزاری نمایشگاه و ثبت سفارشات بعدی موجب رونق تولیدات صنایع‌دستی و جذب گردشگر می‌شود.

زاهدی عنوان کرد: حضور گردشگران خارجی و دریافت سفارشات جدید پس از اتمام نمایشگاه‌ها تاثیری به مراتب قوی‌تر و پایدارتر نیز از فروش چند روزه محصولات در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها خواهد داشت.

وی گفت: سفارش‌پذیری و جذب خریداران جدید زمینه قوام و دوام اقتصاد صنایع‌دستی را فراهم می‌کند.

زاهدی با اشاره به تنوع محصولات صنایع‌دستی کشور اظهار کرد: برگزاری نمایشگاهی در سطح بین‌المللی برای معرفی آثار هنرمندان حوزه صنایع‌دستی به علاقه‌مندان داخلی و خارجی امری ضروری بود که خوشبختانه این نمایشگاه گامی اساسی برای رسیدن به این هدف برداشت.

وی حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی و ایجاد فضایی مناسب برای ارائه محصولات این قشر از هنرمندان را از دیگر برکات برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول