اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی:

صنایع‌دستی باید وارد سبد کالای خانوار شود/ صنایع‌دستی باید از وسیله تزیینی خارج شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: باید تلاش کرد صنایع‌دستی همچون گذشته حالتی کاربردی یافته و وارد سبد کالای خانوارها شود.

صنایع‌دستی باید وارد سبد کالای خانوار شود/ صنایع‌دستی باید از وسیله تزیینی خارج شود

حسن سپهری‌فر امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: به‌دلیل زیبایی و دقت فراوانی که در تولید محصولات صنایع‌دستی می‌شود، اغلب این کالاها به‌عنوان وسیله‌ای تزیینی خریداری می‌شوند، که این نگرش باید در جامعه تغییر کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از کالاهای صنایع‌دستی جنبه کاربردی خود را از دست داده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی در احیای جنبه‌های فراموش شده این محصولات داریم.

سپهری‌فر ادامه داد: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها می‌تواند نقش مهمی در تبیین جایگاه کاربردی صنایع‌دستی در کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم گام موثری در نگرش مردم به موضوع صنایع‌دستی و بازاریابی این محصولات ایفا می‌کند، گفت: باید تلاش شود نمایشگاه‌هایی از این دست در نقاط دیگر کشور نیز گشایش یابد.

سپهری‌فر با بیان اینکه صنایع‌دستی ارتباط متقابلی با گردشگری دارد، افزود: با معرفی صنایع‌دستی فرصت مناسبی برای جذب گردشگر فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: فرهنگ، آیین‌ها و مراسمی که در نقوش صنایع‌دستی کشور وجود دارد در حقیقت هویت ایرانی را معرفی می‌کند و می‌تواند موجب اشاعه فرهنگ غنی ایران در بین سایر ملت‌های شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی گفت: تلاش می‌کنیم در بازارچه‌های مرزی فرصتی برای ارائه صنایع‌دستی ایجاد شود تا از این طریق زمینه بازاریابی هر چه بهتر این محصولات را فراهم کنیم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول