اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی:

صنایع‌دستی و گردشگری ارتباط مستقیمی با هم دارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری دو مقوله اقتصادی و مرتبط با هم هستند که این ارتباط یک ارتباط دوسویه است.

صنایع‌دستی و گردشگری ارتباط مستقیمی با هم دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرخ مسجدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم گردشگری می‌تواند فروش صنایع‌دستی را ارتقا دهد و هم صنایع‌دستی قادر است صنعت گردشگری را رونق دهد.

وی افزود: هر کس به هر کشوری سفر می‌کند متداول است که از آن کشور یادگاری تهیه کرده و همراه خود به کشورش می‌برد و در اکثر مواقع صنایع‌دستی بهترین یادگاری برای گردشگران است.

مسجدی ادامه داد: گردشگران با خرید صنایع‌دستی، علاوه بر تاثیری که در رونق تولید این بخش می‌شوند زمینه توسعه اقتصادی کشور را نیز فراهم می‌کنند.

مسجدی با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم، اضافه کرد: نمایشگاه‌ها یک سری عملکرد و کارکردها دارند که در معرفی صنعت، هنر و هر بخش دیگر و به‌خصوص روحیه مردم اثر می‌گذارد.

وی عنوان کرد: کارکرد نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم مضاعف از کارکرد سایر نمایشگاه‌هاست؛ فصل مناسب برگزاری و همایشی که با عنوان اجلاس بازرگانان جاده ابریشم در کنار این نمایشگاه در تبریز برگزار می‌شود بر اهمیت آن افزوده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: این نمایشگاه در کنار اهمیتی که برای جذب گردشگران خارجی و داخلی دارد خواهد توانست در معرفی هنر ـ صنعت دست در منطقه و کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه بتواند سطح استان را به سطح مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارتقای صنایع‌دستی افزایش دهد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول