اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی مرودشت خبر داد

افتتاح دبیرستان صنایع دستی در مرودشت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت از افتتاح دبیرستان بزرگسالان صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

افتتاح دبیرستان صنایع دستی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، فرهاد کشتکار بعدازظهر امروز در جمع هنرمندان صنایع دستی این شهرستان که با حضور فرماندار این شهرستان صورت گرفت، با بیان اینکه فعالیت‌های صنایع دستی از سال 86 زیرپوشش این اداره قرار گرفته است، اظهار داشت: تا پایان سال 90 به طور میانگین هر سال چهار دوره آموزشی در زمینه صنایع دستی در این شهرستان برگزار شده است که تاکنون نزدیک به 2 هزار و 500 نفر از علاقمندان در مرودشت، رشته‌های گلیم‌بافی، عروسک‌بافی، منبت‌کاری، معرق چوب، نقاشی روی چرم، چاپ باتیک، نقاشی روی چرم، طراحی سنتی، تذهیب، سراجی سنتی، قلاب‌بافی و سفال‌گری را فرا گرفته‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت، افتتاح دبیرستان بزرگسالان صنایع دستی را گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ آموزش در این زمینه برشمرد و افزود: در این دبیرستان رشته‌هایی شامل خاتم، قلم‌زنی، معرق چوب، منبت و طراحی سنتی تدریس می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 50 واحد مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی در این شهرستان فعالیت دارند که بیش از 100 نفر در این واحدها مشغول به‌ کار هستند.

فرماندار مرودشت نیز در این نشست با بیان اینکه صنایع دستی حاصل خلاقیت و ابتکار هنرمندانه است، تصریح کرد: هنرمندان با ایجاد ظرفیت‌های لازم می‌توانند علاوه بر هنرآفرینی باعث کارآفرینی شوند.

محمد حسینی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان به‌ویژه آثار جهانی تخت جمشید و حضور بیش از 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی سالانه در مرودشت، ظرفیت‌های حضور در عرصه‌های ملی و جهانی را برای هنرمندان مهیا دانست و گفت: کار هنرمندان در کنار تولید و حضور در بازار، رسانه‌ای برای معرفی هنر و فرهنگ این مرز و بوم و به‌ویژه این شهرستان است.

وی برپایی نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی را فرصت مناسبی برای معرفی فعالیت‌های هنرمندان صنایع دستی و حمایت از تولیدات آنان برشمرد و از پشتیبانی فروش محصولات صنایع دستی به عنوان هدیه در مناسبت‌ها و برنامه‌های ادارات خبر داد.

فرماندار مرودشت با بیان اینکه ایجاد خانه صنایع دستی ظرفیت مناسبی برای معرفی و آموزش هنرمندان است، از اولویت پیگیری ایجاد این مجموعه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، در ادامه این دیدار هنرمندان صنایع دستی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

بیمه هنرمندان، ایجاد صنف صنایع دستی، بازارچه صنایع دستی، وام خوداشتغالی و مکان آموزشی از مهم‌ترین مشکلات این هنرمندان بود که با حضور فرماندار و رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی و اداره صنعت معدن و تجارت مورد بررسی قرارگرفت.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول