اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

نخستین کلینیک تخصصی کلیه و دیالیز اصفهان خاک‌برداری شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت امنای خیّران سلامت استان اصفهان گفت: عملیات خاک‌برداری و ساختمانی نخستین کلینیک تخصصی کلیه و دیالیز حضرت ابوالفضل(ع) استان اصفهان امروز صبح آغاز شد.

نخستین کلینیک تخصصی کلیه و دیالیز اصفهان خاک‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی اذانی صبح امروز در عملیات خاک‌برداری و ساختمانی نخستین کلینیک تخصصی کلیه و دیالیز استان اصفهان اظهار داشت: این کلینیک در متراژ 2 هزار و 200 متر و ساختمان آن در عرض 17 هزار مترمربع در خیابان امام خمینی(ره) اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: این مرکز در پنج طبقه طراحی شده است که دو بخش آن به بیماران دیالیزی و یک طبقه به درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی و قلبی و دو طبقه دیگر به بخش رادیولوژی و دندان‌پزشکی این بیماران اختصاص می‌یابد.

عضو هیئت امنای خیّران سلامت استان اصفهان از افتخارات کاری خود را راه‌اندازی نخستین بخش دیالیزی اصفهان و آوردن نخستین ماشین دیالیز در سال 1355 به استان نام برد و تصریح کرد: در حال حاضر این بخش فعال است و این در حالی که هنوز هم با کمبود شدید مراکز دیالیزی و ماشین‌های دیالیزی رو به رو هستیم. 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور به یک هزار ماشین دیالیز نیاز و 100 بخش دیالیز احتیاج است، ادامه داد: 170 ماشین دیالیز در استان اصفهان تاکنون خریداری شده است.

اذانی افزود: با تاسیس این مرکز نیاز بیماران کلیوی به دیالیز رفع نمی‌شود و به همین دلیل به دنبال راه‌اندازی مرکز دیگری در بیمارستان نور علی‌اصغر اصفهان و بیمارستان حجتیه با 60 تخت‌خواب هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به کمک خیریه حضرت ابوالفضل(ع) 11 مرکز دیالیز در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تاسیس شده است، ادامه داد: این خیریه با هدف کمک به بیماران بی‌بضاعت کلیوی و قلبی تاسیس شد که با مشاهده افزایش جمعیت این دسته از بیماران، هم‌اکنون کمک‌های مالی به بیماران نیازمند جراحی قلب باز، قلب کودکان، اطفال و کاشت حلزون گوش از سوی این مرکز هم می‌شود.

عضو هیئت امنای خیّران سلامت استان اصفهان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونت درمان این دانشگاه روزانه بیماران نیازمند به دیالیز را به دلیل کمبود تخت و مکان درمانی به شهرهای اطراف مثل نائین، شهرضا، گلپایگان، نطنز و میمه منتقل می‌کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه به جای هر بیمار دیالیزی که فوت می‌کند، دو تا سه بیمار دیگر جایگزین آن می‌شود و همین افزایش جمعیت این بیماران نیازمند نیاز به حضور بیشتر خیّران سلامت را در زمینه دیالیز بیشتر می‌کند. 

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول