اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

دهیاران و بخشداران در سنگر اول خدمت قرار دارند

خبرگزاری فارس:‌ استاندار خراسان جنوبی گفت: دهیاران و بخشداران در سنگر نخست خدمت به مردم قرار دارند.

دهیاران و بخشداران در سنگر اول خدمت قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید اظهار کرد: در سیاست‌های کاری و اجرایی در استان بحث شایسته‌سالاری در زمینه انتصابات به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تخصص، تجربه کاری و عشق و علاقه به خدمت را از دیگر ویژگی‌های مدنظر در انتخاب مدیران دانست و تصریح کرد: فرصتی که برای مسئولان در استان برای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شده، یک نعمت بزرگ الهی است که باید آن را قدر دانسته و برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دهیاران و بخشداران نباید هیچ‌گاه تحت تأثیر القائات و جوسازی‌ها قرار گرفته و اینگونه مباحث نباید در روند خدمت‌رسانی آنان خللی وارد کند.

رشید به توسعه روستاها در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: در دولت نهم و دهم برخلاف دولت‌های گذشته تنها توسعه یک وجهی مورد توجه قرار نگرفت، بلکه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های فراوانی در راستای توسعه روستاها و شهرها به صورت متوازن و همه‌جانبه صورت گرفت.

وی ادامه داد: دهیاران و بخشداران نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا علاوه بر رسیدگی به امور جاری و روزمره مردم، اقدامات بلندمدتی نیز برای توسعه روستاها در بخش‌های مختلف و به صورت متوازن مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی کشاورزی را محور توسعه استان دانست و گفت: در حالی ‌که کشاورزی از مهم‌ترین فعالیت‌های روستاییان و از جمله محورهای مهم توسعه در استان محسوب می‌شود اما به دلیل خشکسالی‌های متوالی و شرایط اقلیمی استان نمی‌توان به این موضوع به صورت مطلق به عنوان محور توسعه نگریست.

رشید ادامه داد: توسعه صنعت، خدمات، تقویت بازارچه‌های مرزی، توسعه مبادلات تجاری و معادن در استان از دیگر محورهایی است که در راستای توسعه همه‌جانبه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان را یکی از فرصت‌های مهم توسعه اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: تقویت ارتباطات اقتصادی با کشور دوست و همسایه افغانستان و استفاده از بازار این کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و همه‌جانبه استان داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز خراسان جنوبی از بالاترین امنیت در کشور برخوردار است که این امر می‌تواند به عنوان یکی از موضوعات مهم در توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول