اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان خبر داد

راه‌اندازی دفاتر خدمات قضائی الکترونیکی در کرمان

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: قوه قضائیه دفاتر خدمات قضائی الکترونیکی را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌کند تا مردم به راحتی دعاوی را از طریق این سیستم مطرح کنند.

راه‌اندازی دفاتر خدمات قضائی الکترونیکی در کرمان

یدالله موحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفتم تیر سالروز واقعه شهادت شهید بهشتی و یارانش اظهار داشت: منافقان کوردل با انفجار دفتر حزب جمهوری در سرچشمه تهران جمعی از یاران صدیق امام خمینی (ره) را به شهادت رساندند.

وی افزود: آیت‌الله بهشتی در اصلاح ساختار دستگاه قضائی متناسب با نیاز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی داشت و قبل از شهادت به عنوان رئیس دیوان عالی کشور و رئیس شورای عالی قضائی مشغول به خدمت بود.

موحد ادامه داد: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای تجلیل از مقام شامخ شهدای هفت تیر و ارائه برنامه‌ها و دستاوردهای قوه قضائیه به ملت شریف ایران است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه در مسیر توسعه قضائی گام‌های مثبت و بلندی را برداشته است، تصریح کرد: این مجموعه خدمات شایسته‌ای را بر اساس وظایف ذاتی به جامعه ارائه می‌دهد.

موحد مهم‌ترین وظیفه قوه قضائیه براساس بند یک اصل 156 قانون اساسی را رسیدگی و صدور حکم برای دعاوی، فصل خصومات و رسیدگی به شکایات مردم برشمرد.

این مسئول قضائی اضافه کرد: دستگاه قضائی خود را موظف می‌داند به تکنولوژی روز و فناوری‌های مدرن مجهز شود و با کیفیت بالاتری خدمات را به مردم ارائه دهد.

موحد اضافه کرد: دستگاه قضائی در تلاش است تا سیستم قضائی را به تکنولوژی‌های نوین مجهز کند و در بین دستگاه‌های حاکمیتی در این زمینه پیشرو و پیشگام است.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه مدیریت پرونده‌های قضائی در دستگاه قضائی تصریح کرد: رسیدگی به پرونده‌های قضائی و مدیریت بر آن کار سختی است و دستگاه قضائی باید خود را به تکنولوژی روز مجهز کند.

موحد با بیان اینکه دستگاه قضائی به دنبال توسعه تکنولوژی‌های نوین در این مجموعه است، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک قوه قضائیه دفاتر خدمات قضائی الکترونیکی را راه‌اندازی می‌کند تا مردم به راحتی دعاوی را از طریق این سیستم مطرح کنند.

وی افزود: با راه‌اندازی این دفاتر درگاه اطلاع‌رسانی در شبکه ایجاد می‌شود و تمام اطلاعات اشخاص از طریق این پایگاه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دادستان کرمان گفت: قوه قضائیه به دنبال این امر است تا زمینه‌ای را در شبکه قضائی فراهم کند که مردم بدون حضور در دفاتر دادگاه‌ها و دادسراها به اطلاعات مورد نیاز از طریق کد و رمز دسترسی پیدا کنند.

موحد با بیان اینکه قوه قضائیه گام‌های مؤثری در این زمینه بر می‌دارد، افزود: دستگاه‌های قضائی استان کرمان به اتوماسیون اداری مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول