اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران:

مشکل کشتی ایران نداشتن نماینده در فیلا است

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران مشکل کشتی کشور را عدم نبود نماینده در فیلا بیان کرد.

مشکل کشتی ایران نداشتن نماینده در فیلا است

عبدالله چمن‌گلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر بیان داشت: اردوی بسیار خوب و منظمی را در فضایی کاملا آرام در خانه کشتی نوشهر برپا کردیم و کادر فنی در سایه اتحاد و همدلی تمرینات آماده‌سازی، فنون و تکنیک‌ها را برای ملی‌پوشان جوان مرور می‌کنند.

وی بیان داشت: در این اردو 35 نفر از ملی‌پوشان فرنگی کار و کادر فنی حضور دارند و تمام امکانات مورد نیاز برای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشور در نوشهر فراهم است که این امر حاصل اتحاد فدراسیون کشتی، اداره ورزش و جوانان نوشهر و نیز هیئت کشتی این شهرستان  و سایر مسئولان بوده که بسیار قابل تقدیر است.

 

* آماده‌سازی ملی‌پوشان جوان برای حضور در مسابقات جهانی تایلند

چمن‌گلی درباره علت برپایی این اردو در نوشهر ادامه داد: با توجه به نیاز به آماده‌سازی ملی‌پوشان جوان برای حضور در مسابقات جهانی تایلند بود و از آنجایی که آب و هوای تایلند شرجی است بنابراین برای تطابق آب و هوایی ملی پوشان با کشور تایلند، نوشهر را که در حال حاضر دارای آب هوای شرجی است برای برپایی اردوی هشت روزه انتخاب کردیم تا کشتی‌گیران ما بتوانند در تایلند راحت‌تر کشتی بگیرند.

وی تصریح کرد: مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان 12 شهریور 91 در کشور تایلند برگزار می‌شود و تیم ایران دهم شهریور به سمت تایلند پرواز خواهد کرد تا برگ دیگری بر افتخارات ورزش کشورمان و کشتی بیفزاید.

 

* کشتی ایران در جهان جایگاه بسیار بالایی دارد

به گفته سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران، تیم‌های کشتی فرنگی جوانان ترکیه، قزاقستان و گرجستان مهم‌ترین رقبای اصلی کشورمان هستند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران بیان داشت: با توجه به آمادگی بسیار مطلوب روحی و جسمانی ملی‌پوشان جوان کشورمان، ایران از مدعیان مسابقات جهانی تایلند خواهد بود و ما نیز همه تلاش خود را می‌کنیم تا زحمات و حمایت‌های فدراسیون کشتی ایران و میزبانی شهرستان نوشهر را با کسب عنوانی شایسته جبران کنیم.

وی در ادامه به جایگاه کشتی ایران در جهان اشاره کرد و افزود: کشتی ایران در جهان جایگاه بسیار بالایی دارد و مورد تحسین همگان است، اما تنها مشکلی که کشتی ایران را آزار می‌دهد نداشتن یک نماینده از کشورمان در فدراسیون جهانی کشتی یعنی فیلا است.

این سرمربی کشتی تصریح کرد: اگر نماینده‌ای از ایران در فیلا داشته باشیم می‌تواند از حق کشتی‌گیران ما در رشته‌های آزاده و فرنگی و در تمامی رده‌های سنی دفاع کنید، اما تا زمانی که نماینده‌ای در فیلا نداریم به راحتی حق ملی‌پوشان ما در عرصه بین‌الملل پایمال می‌شود.

چمن‌گلی گفت: در مسابقات آسیایی قزاقستان می‌توانستیم هشت مدال طلا بگیریم، اما ناداوری در آنجا چهار مدال طلا را از ما گرفت؛ ولی با این وجود باز هم تیم ایران قهرمان آسیا شد و در حالی که اگر نماینده‌ای از کشورمان در فیلا و آسیا داشتیم این اتفاق رخ نمی‌داد.

وی توجه به کشتی جوانان را از سوی مسئولان ضروری دانست و اذعان داشت: وزارت ورزش باید بیشتر به این کشتی‌گیران جوان توجه کند چرا که همین جوانان پشتوانه‌های تیم ملی بزرگسالان کشورمان هستند و اگر اینها مورد توجه بیشتری قرار گیرند می‌توانند در آینده جایگزین شایسته‌ای برای نفرات تیم ملی بزرگسالان شوند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول