اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

قوه قضائیه فارغ از فضا‌سازی‌ها رأی صادر می‌کند/20 درصد جلوتر از برنامه‌ها هستیم

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: قوه قضائیه فارغ از هر‌گونه هیاهو و فضا‌سازی‌ برای متخلفان رأی صادر می‌کند.

قوه قضائیه فارغ از فضا‌سازی‌ها رأی صادر می‌کند/20 درصد جلوتر از برنامه‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز مصاحبه مطبوعاتی دادستان عمومی و انقلاب قزوین با حضور رسانه‌های خبری در سالن اجتماعات دادستانی شهر قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در این نشست اظهار کرد: قوه قضائیه بدون توجه به فضاسازی‌ها احکام جریانات متخلف مالی را در هر سطوحی صادر می‌کند که تا به امروز نیز قوه قضائیه از این آزمون پیروز بیرون آمده است.

20 درصد جلوتر از برنامه‌ها هستیم

وی با اشاره به اینکه دادسرای قزوین 20 درصد جلوتر از برنامه‌ها هستیم، بیان کرد: اگر سال را به چهار فصل تقسیم کنیم از نظر عملکرد دادسرای قزوین 20 درصد طبق برنامه‌ای که از پیش تعیین شده است، جلوتر است.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه امسال هدف‌گذاری و برنامه‌ جامعی را برای دادسرای عمومی و انقلاب قزوین تدوین کرده‌ایم، عنوان کرد: این مهم از ابتکارات دادسرای قزوین است که مورد استقبال مسئولان نیز واقع شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: سال گذشته 36 هزار و 953 پرونده وارد مجموعه دادسرای قزوین شده‌اند که به 38 هزار و 61 پرونده که همان برای آن سال و سال ماقبل از آن بوده رسیدگی و مختومه شد.

ایجاد امنیت قضایی برای سرمایه‌گذاران در قزوین

صادقی‌نیارکی با تأکید ایجاد امنیت قضایی برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد: آنچه که دستگاه قضایی می‌تواند در بخش صنعت ایفای نقش کند، ایجاد امنیت قضایی برای سرمایه‌گذاران است.

وی ادامه داد: باید امنیت شخص سرمایه‌گذار، محل سرمایه‌گذاری و سرمایه موجود تأمین شود که ایجاد امنیت این حوزه و زیرساخت‌های آن در استان قزوین فراهم شده است تا امنیت نسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه استان قزوین با دو نشانه صنعت و کشاورزی در کشور شناسایی می‌شود، گفت: مشکلاتی در صنایع قزوین به وجود دارد که بیشتر مشکلات این واحد‌های صنعتی نقدینگی است.

صادقی‌نیارکی اضافه کرد: این اراده در استان قزوین فراهم شده است که همه به سمت حمایت از تولید حرکت کنیم و تصمیم بر این شده است تا با سایر مسئولان، به صورت دوره‌ای از واحد‌های صنعتی استان قزوین بازدید کنیم و با مشاهده نزدیک از مشکلات، پس از پیگیری آن‌ها را حل کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه دادسرای قزوین دو نکته را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: تسریع در رسیدگی پرونده‌ها و رسیدگی درست پرونده‌ها دو نکته‌ای هستند که دادسرای قزوین سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است، به‌ویژه در خصوص پرونده‌هایی که به لحاظ اهمیت در جامعه هیجان و بحران ایجاد می‌کنند.

کاهش چشمگیر جرائم در استان قزوین

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد کاهش جرائم خاص، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و برخی دیگر از تخلفات تا 40 درصد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه چتر حمایتی قوه قضائیه روی آحاد مردم باز است، تصریح کرد: تمامی مردم زیر چتر حمایتی قوه قضائیه هستند به جز مجرمین که در جامعه مرتکب جرم می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به پرونده بیمه ایران در قزوین اظهار کرد: تعدادی از افراد فرصت‌طلب با کارکنان بیمه ایران اوراق جعلی درست می‌کردند و وجوهی را از حساب بیمه ایران بیرون می‌کشیدند که با پیگیر‌های انجام شده، بخشی از اموال برگشت داده شده است.

گشت ارشاد یک وظیفه عمومی است

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه گشت ارشاد یک وظیفه عمومی به حساب می‌آید، بیان کرد: گشت ارشاد یک وظیفه همگانی به شمار می‌آید و در دستور کار امسال نیز قرار دارد.

وی عنوان کرد: افرادی که انجام این مأموریت اسلامی را برعهده می‌گیرند حریم‌های مردم را حفظ می‌کنند و گشت ارشاد در باب تذکر است، اما در صورت عدم پذیرش تذکرات به صورت قضایی نیز برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین پیرامون درگیری قومی در خیابان سعدی شهرستان قزوین گفت: در همان شب درگیری، دستوراتی را مبنی بر وارد عمل شدن نیروی‌های انتظامی صادر کردم و نیروی انتظامی نیز به خوبی وارد عمل شد.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: در این درگیری روز نخست هشت نفر با بازداشت موقت راهی زندان شدند و چندین نفر دیگر هم در روز دوم دستگیر شدند و حدود دو تا سه نفر نیز کماکان مورد تعقیب هستند.

این مسئول با اشاره به جشن‌های عروسی تصریح کرد: ما نباید مخالف شادی مردم باشیم ولی اگر این جشن‌ها همراه با آلودگی صوتی باشند و برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند، جلوی آن‌ها گرفته می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به نقش رسانه در برهه‌های زمانی مختلف عنوان کرد: ما امروز اصحاب رسانه را در کنار نظام و با آرمان‌های امام خمینی (ره) و همچنین تابع و فرمان‌بردار مقام معظم رهبری می‌بینیم.

صادقی‌نیارکی عنوان کرد: رسانه‌ها مشکلات مردم را می‌توانند به مسئولان منعکس کنند و آن‌ها را در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم قرار دهند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول