اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لزوم همکاری مردم در آشکارسازی تخلفات

ریزترین تخلف در مناقصات کهگیلویه و بویراحمد رصد می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حتی با دریافت یک پیامک از وجود تخلف در یک مناقصه موضوع از طریق سه فیلتر مهم بررسی و هر جا تخلفی انجام شود علاوه بر ابطال مناقصه با متخلفان و سهل‌انگاران برخورد می‌شود.

ریزترین تخلف در مناقصات کهگیلویه و بویراحمد رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد صبح امروز در نشست بررسی مفاسد اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن صحبت‌های اعضای این نشست اظهار کرد: روند برگزاری مناقصات، اراضی دولتی، پتروشیمی دهدشت، عوارض شهرداری‌ها، تسهیلات بانکی و مواردی از این دست از جمله موضوعاتی است که به عنوان مفسده اقتصادی قابل طرح هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی از مهم‌ترین تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی خاصیت این‌گونه جلسات را طرح مشکلات بیان کرد و در همان ابتدای صحبت‌هایش گفت: با طرح این مسائل به صورت مستقیم در جامعه این‌گونه برداشت خواهد شد که در این حوزه وضعیت نگران‌‌کننده‌ای وجود دارد در حالی که این نشست تنها به مشکلات می‌پردازد و لازم است رسانه‌ها در انعکاس این اخبار دقت کنند.

نیکزاد ادامه داد: ناظران دستگاه‌های نظارتی از جمله اداره‌کل بازرسی در جلسات مناقصه‌ها حضور دارند و روند مناقصات در کهگیلویه و بویراحمد باید بر اساس قانون باشد.

وی به سال آخر دولت و فشار کاری برای اتمام و انجام پروژه‌های عمرانی اشاره و تصریح کرد: باید کارهای نکرده در این سال آخر انجام و اعتبارات برای عمران و آبادانی این استان جذب شوند که گاهی در این مورد به گونه‌ای برخورد می‌شود که یک مسئول ترجیح می‌دهد کاری را اصلا شروع نکند و این خوب نیست.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: حتی با دریافت یک پیامک از وجود تخلف در یک مناقصه موضوع از طریق سه فیلتر مهم بررسی و هر جا تخلفی انجام شود علاوه بر ابطال مناقصه با متخلفین و سهل‌انگاران برخورد می‌شود.

نیکزاد در بخش دوم صحبت‌های خود به موضوع اخذ عوارض از مردم و ادارات اشاره کرد و گفت: این رقم‌ها باید منطقی باشد و با جلساتی که در این رابطه برگزار شده این روند نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر شده است.

نماینده دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در موضوع عوارض شهرداری‌ها تغییرات خوبی حاصل شده، ادامه داد: البته همچنان ایراداتی در این زمینه وجود دارد از جمله اخذ عوارض از خودپرداز بانک‌ها که برای رفاه حال مردم نسبت به افزایش آن‌ها به بانک‌ها فشار وارد می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت: در این پروژه پول‌هایی از مردم گرفته شد و زمین مورد نظر خریداری شد و اکنون برای ادامه کار به اخذ تسهیلات نیاز هست ولی بارها به این آقایان گفتیم که باید جنب و جوش بیشتری داشته و فعال شوند.

نیکزاد در مورد صدور احکام قضات که در برخی موارد بازدارنده یا آن‌گونه که باید نیست توضیح داد و تاکید کرد: اینکه ما به این دلیل که رای‌ها در برخی موارد خوب نیست پرونده‌های مفاسد اقتصادی را نفرستیم، این خیلی بد است و نباید اینگونه باشد.

وی متذکر شد: بیشتر قضات ما در این استان بر اساس عدل قضاوت می‌کنند ولی غفلت‌ها و ایراداتی هم هست که البته نباید مانع از ارسال پرونده‌ها به مراجع قضایی شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول