اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

متولیان امر از بهداشت آب آشامیدنی کهگیلویه غافل نشوند

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: با توجه به فصل گرما و گرمسیری بودن این شهرستان و وجود امراض گوناگون در آب، متولیان تأمین آب کهگیلویه از بهداشت آن هرگز غافل نشوند.

متولیان امر از بهداشت آب آشامیدنی کهگیلویه غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی عصر امروز در نشست شورای سلامت این شهرستان اظهار داشت: به دلیل اهمیت و جایگاه سلامت و با توجه به این‌که نعمت سلامت یک نعمت خاص بوده، یکی از مهم‌ترین شوراهایی که در سطح استان و شهرستان تشکیل می‌شود مربوط به شورای سلامت است.

وی همه فعالیت‌هایی که بشر انجام می‌دهد را در بستر سلامت و امنیت دانست و افزود: اگر این دو مخدوش شود کل فعالیت‌های بشری مخدوش خواهد شد و اگر این دو سر و سامان بگیرد همه فعالیت‌های بشری به سمت تعالی، تکامل و توسعه پیش خواهد رفت.

فرماندار کهگیلویه بحث سلامت را یک بحث فرابخشی خواند و تصریح کرد: باید کلی‌نگری کنیم و همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهیم تا بحث سلامت به خوبی در این شهرستان محقق شود.

رئیس شورای سلامت شهرستان کهگیلویه ادامه داد: هر دستگاه زنجیره‌ای از حوزه سلامت است که با انجام مسئولیت خودش و به درستی و به نحو مطلوب می‌تواند در ارتقاء سطح سلامت جامعه تأثیرگذار باشد.

فرماندار کهگیلویه با تأکید بر لزوم تأمین بهداشت آب شرب این شهرستان در فصل تابستان بیان داشت: با توجه به فصل تابستان و شرایط آب و هوایی و رشد و امکان حیات بسیاری از میکروب‌ها و موجودات زنده که می‌توانند در تولید بیماری تأثیرگذار باشند، آبفای شهری و آب روستایی باید نهایت دقت را در بحث بهداشت آب و کلرزنی داشته باشند.

رئیس شورای سلامت شهرستان کهگیلویه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را در اجرای طرح پزشک خانواده مهم دانست و گفت: یکی از طرح‌های مهم و اساسی که در حوزه ما اجرایی شده پزشک خانواده است و بدون تجربه هم نیست که با یک تجربه قبلی ورود پیدا کرده‌ایم.

رضایی تأثیر بر رعایت استفاده عادلانه از امکانات پزشکی را یکی از ویژگی‌های این طرح دانست و افزود: به دلیل بالا بودن خیلی از هزینه‌های پزشکی، بسیاری از مردم سالانه چکاب پزشکی نمی‌کنند و در سبد خانواده هیچ‌گونه پیش‌بینی هزینه پزشکی نشده است.

فرماندار کهگیلویه ادامه داد: با اجرای این طرح 95 درصد هزینه‌ها رایگان است و تمام خانواده‌ها باید در این طرح ثبت‌نام کنند و اگر کسی بخواهد به غیر از این به پزشک مراجعه کند کلیه هزینه‌ها آزاد خواهد بود و می‌بینیم که هزینه‌ها سرسام‌آور خواهد شد.

رئیس شورای سلامت شهرستان کهگیلویه هدایت صحیح و روند درمان فرد را دومین ویژگی طرح پزشک خانواده دانست و گفت: در این طرح هدایت درمان شکل می‌گیرد، ضمن این‌که تمامی بایگانی و مشکلات و آسیب‌های پزشکی هر فرد به طور محرمانه نزد پزشک خانواده محفوظ است و در تشخیص و درمان به موقع می‌توان جلوی بسیاری از امراض صعب‌العلاج را گرفت.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول