اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل:

کشتارگاه‌های سنتی دارای مسئولان فنی و بهداشتی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در تمامی کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی در سطح استان اردبیل مسئولان فنی و بهداشتی دامپزشکی مستقر و نظارت بهداشتی و شرعی اعمال می‌کنند.

کشتارگاه‌های سنتی دارای مسئولان فنی و بهداشتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی در اردبیل با رد این موضوع که هیچ نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های سنتی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: در تمامی کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی در سطح استان مسئولان فنی و بهداشتی دامپزشکی مستقر بوده و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام و لاشه‌های استحصالی تمامی کشتارگاه‌ها انجام میگیرد و این نظارت در کشتارگاه‌های سنتی با توجه به ساختار آن شدیدتر است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: سیاست دامپزشکی و هدف نهایی برای تامین امنیت غذایی، ارتقای بهداشت عمومی جامعه و تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی است و در این راستا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راه‌اندازی کشتارگاه‌های صنعتی در استان حمایت می‌کنیم.

صالحی بیان داشت: در حال حاضر دو باب کشتارگاه صنعتی دام، پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور و 10 باب کشتارگاه سنتی دام در سطح استان فعال بوده و محصولات تولیدی خود را وارد چرخه مصرف می کنند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی ابراز داشت: در تلاش هستیم با هماهنگی‌های بین بخشی کشتارگاه‌های سنتی استان را به تدریج از چرخه تولید خارج  کنیم و کشتار دام‌ها را به سوی کشتارگاه‌های صنعتی هدایت کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: متولی تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی در شهرستان‌ها کارگروه سلامت و امنیت غذایی و فرمانداری‌ها هستند و دامپزشکی به تنهایی و بدون هماهنگی بین بخشی نمی‌تواند به تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی اقدام کند

صالحی اجرای چندین طرح نظارت بهداشتی در ایام خاصی از سال نظیر عید نوروز، ماه رمضان، ماه محرم و عید قربان و در ایام تابستان با توجه به مسافرپذیر بودن منطقه و نیز ساماندهی قصابی‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در جاده‌های مواصلاتی شهرستان‌های استان با هماهنگی مراجع قضایی را از مهمترین اقدامات این اداره کل در حوزه بهداشت عمومی جامعه عنوان کرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین معضل دامپزشکی در استان اردبیل عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول