اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آمل:

نوآوری‌ها و اختراعات جوانان در کشور به‌کارگیری شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آمل گفت: نوآوری‌ها و اختراعات جوانان در کشور به‌کارگیری شود.

نوآوری‌ها و اختراعات جوانان در کشور به‌کارگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی بعد از ظهر امروز در سومین جشنواره جوان برتر آملی که به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده است، بیان کرد: در هیچ جای دنیا انسان بی‌اندیشه‌ای را سراغ نداریم زیرا خداوند انسان را موجودی خلاق و متفکر آفرید.

وی افزود: ماقبل اسلام به تفکر، خرد و ارزش‌های معنوی آن هیچ ارزشی داده نمی‌شد ولی با ظهور اسلام در علم و دانش تحول عظیمی روی داد که حتی آثار و برکات آن در حال گسترش و مشاهده است.

رحمانی آملی همه علوم را نیازمند به اسلام و قرآن دانست و یادآور شد: اسلام زمینه تفکر را مهیا کرده فکرها را باز و شکوفا کرد تا گروه‌های مختلفی به عرصه‌های علمی سوق پیدا کردند و ایران زمین به برکت اسلام و قرآن صاحب جلوه واقعی خود شود.

وی اضافه کرد: آن روزی که همه دنیا در خواب بودند اسلام دانشمندانی را پروراند که زبانزد خاص و عام شدند و ما مدیون پیامبر و آل او هستیم.

خطیب نماز جمعه آمل با اعلام اینکه خوشبختانه ارزش علم در ایران اسلامی بسیار بالا و عالم و دانشمند از جایگاه والایی برخوردار است، تصریح کرد: حسادت دشمنان نسبت به جوانان و متفکران جامعه ما بسیار زیاد است و باید مراقب این عناد و حسادت‌های اجانب باشیم.

رحمانی آملی با اشاره به اینکه عده‌ای به فکر تخریب جوانان نخبه و نابغه هستند تا آنها را از راه منحرف کنند، اذعان کرد: باید در همه عرصه‌های علمی، پژوهشی و فناوری جوانان خود را حفظ و حراست کرده و در راه شکوفایی و رشد بیشترشان شرایط را مهیا کنیم.

وی با تاکید اینکه ما در همه زمینه‌ها افراد خبره و عالم داریم، گفت: باید اختراعات جهانی و علمی به‌کارگیری شود تا نسل‌های بعدی از آنها استفاده کرده و با الگوگیری از صاحبان اختراع دست به خلق اثر بزنند.

رحمانی آملی عنوان کرد: دشمن سال‌ها است با ماهواره و اینترنت به فکر به ابتذال کشاندن نسل جوان و نوجوان ماست و برای این افراد فعال جامعه دام‌های رنگارنگ پهن کرده است ولی هم‌اکنون به برکت اسلام به بن‌بست خورده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی‌اکبر (ع) نمونه بارز و تمام و کمال اطاعت از ولایت و امام معصوم خود است، بیان داشت: باید با الگوبرداری از اهل بیت به کارهای خود رنگ و بویی خدایی ببخشیم و برای رضایت خداوند دست به ابداع و کار بزنیم تا ارزش واقعی کارمان نمود داشته باشد.

رحمانی آملی با اعلام اینکه نباید جوان متفکر ایرانی را غرور احاطه کند، خاطرنشان کرد: نباید استعدادهای درخشان ما به ابتذال کشیده شوند بلکه باید با دینداری و طاعت در خدمت خلق خداوند باشند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول