اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر:

بهشهر میزبان مسابقات ورزش‌های سه‌گانه کشور شد

خبرگزاری فارس: فرماندار و رئیس شورای عالی ورزش شهرستان بهشهر از برگزاری مسابقات ورزش‌های سه‌گانه در سواحل این شهرستان خبر داد.

بهشهر میزبان مسابقات ورزش‌های سه‌گانه کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدرضا البرزی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای ورزش بهشهر به‌منظور هماهنگی دومین دوره مسابقات ورزش‌های سه‌گانه کشوری برگزار شد، بر ضرورت همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی عضو شورا تأکید کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دولتمردان برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های سالم و ایجاد شور و نشاط همراه با رعایت اخلاق است.

وی درباره زمان و مکان مسابقات گفت: ساحل دریای زاغمرز برای این منظور در نظر گرفته شده و رقابت‌ها طی روزهای 23 و 24 تیرماه برگزار می‌شود.

فرماندار بهشهر همچنین از اعلام آمادگی 11 استان کشور برای شرکت در مسابقات ورزش‌های سه گانه خبر داد و گفت: این آمار، تا امروز بوده و پیش‌بینی می‌شود حدود 300 ورزشکار از 25 استان کشور در رقابت‌های سه‌گانه شرکت کنند.

البرزی در پایان متذکر شد: این مسابقات در دو بخش بزرگسالان و جوانان برنامه‌ریزی شده که شرکت‌کنندگان بخش بزرگسال باید 1.5 کیلومتر از مسیر شنا، 40 کیلومتر از مسیر دوچرخه‌سواری و 10 کیلومتر را باید بدوند. برای جوانان هم 750 متر مسیر شنا، 20 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و 5 کیلومتر مسیر دوومیدانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، ورزش‌های سه‌گانه یا تری اتلون (Triathlon) یکی از رشته‌های المپیکی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و به ترتیب شامل 1500 متر مسیر شنا، 40 کیلومتر دوچرخه‌سواری و 10 کیلومتر دوی صحرانوردی است.

از آنجا که تری اتلون، سه رشته ورزشی را در کنار هم دارد و به صورت متوالی و پی‌درپی انجام می‌شود، یکی از رشته‌های پرخرج، مهیج، طاقت‌فرسا و علمی است به‌طوریکه به ورزشکاران این رشته لقب مردان آهنین هم داده‌اند.

این رشته ورزشی از 1381 کار خود را به عنوان انجمن ورزش سه گانه در ایران شروع کرد و در سال 1385 به عنوان فدراسیون ورزش سه‌گانه به ثبت رسید.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول