اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری اردبیل:

گردشگری سلامت در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل گردشگری سلامت و درمان در این استان راه‌اندازی می‌شود.

گردشگری سلامت در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریم حاجی‌زاده ظهر امروز در جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های استان اردبیل می‌توان موضوع گردشگری درمان را جدی گرفت و برای جذب گردشگری درمان از کشور‌های منطقه برنامه‌ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه توریسم درمانی نیازمند کارگروهی و همکاری تنگاتنگ بخش خصوصی و دولتی است ابراز داشت: همه سازمان‌های دولتی مرتبط با صنعت توریسم و همچنین موسسات خصوصی می‌توانند طرح‌‌ها و پیشنهادات خود را برای بررسی بیشتر و رسیدن به یک راهکار مناسب برای توسعه گردشگری درمان به کمیسیون تخصصی اتاق ارائه دهند تا بتوانیم در این کمیسیون با بررسی کارشناسی و نگاه تخصصی یک الگوی موفق ارائه داده و برای عملیاتی کردن به شورای برنامه‌ریزی ارائه کنیم.

وی احداث کلینیک آبدرمانی، تشکیل کنسرسیوم، آموزش تورهای سلامت، اطلاع‌رسانی جامع از طریق رسانه‌ها، حمایت دستگاه‌های دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه توریسم درمانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این جلسه ظرفیت‌های استان اردبیل را در صنعت گردشگری یادآور شد و اظهار داشت: اردبیل استعداد تبدیل شدن به قطب گردشگری در کشور و حتی مطرح شدن در سطح بین‌المللی را دارد اما رسیدن به این جایگاه نیازمند برنامه‌ریزی و توجه جدی به مقوله صنعت گردشگری در استان است.

وثوقی ایرانی با اشاره به تجربه کشورهای دیگر در استفاده از آبهای گرم درمانی گفت: برای استفاده از تجربیات کشورهای دیگر و انتقال تجربیات آنها به استان، اتاق اردبیل آمادگی کامل دارد گروهی در قالب تور متشکل از مدیران هتل‌ها، تاسیسات آبدرمانی و موسسات وابسته به صنعت توریسم را به شهرهای دنیزلی و افیون ترکیه که دارای آبهای گرم درمانی هستند اعزام کند.

وی نقش آموزش را در صنعت توریسم بسیار اساسی توصیف کرد و افزود: بدون آموزش توسعه مطلوب در صنعت گردشگری اتفاق نخواهد افتاد و بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم بستر‌های لازم را برای تبدیل شدن استان اردبیل به قطب گردشگری فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست تخصصی کارشناسان و نمایندگان استانداری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری سرعین و نیز چند نفر از فعالان بخش خصوصی با ارائه دیدگاه‌های خود بر ضرورت توسعه توریسم درمانی تاکید کردند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول